images
به گزارش تهران پرس، محمدجواد خسروی با اشاره به طرح ویژه منطقه ۹ شهر تهران برای نوروز ۱۴۰۱ با محوریت برج و خیابان آزادی، اظهار کرد: از آذرماه سال جاری بیش ‌از ۸۰۰ معضل را طی بازدیدهای میدانی در سطح منطقه احصا و نسبت‌ به رفع آن‌ها اقدام کردیم. از این‌ رو پیش‌ از ابلاغ دستورالعمل‌های بالادستی با آمادگی کامل به استقبال دهه فجر رفتیم و برنامه‌های مربوط به استقبال از نوروز را هم آغاز کرده‌ایم.

 

وی ادامه داد: همکاران بنده در سطح منطقه انجام اقدامات لازم را در حوزه‌های عمرانی، ترافیکی، شهرسازی و خدماتی در همه محورهای مواصلاتی منطقه آغاز کرده‌اند و ساماندهی معبر آزادی از خیابان شهیدان تا میدان آزادی نیز از چندی پیش وارد فاز اجرایی شده‌ است.

 

شهردار منطقه ۹ با بیان این‌که در راستای استقبال از نوروز رسیدگی، بهسازی و مرمت آسفالت، آماده‌سازی بوستان‌ها و فضای شهری نیز در حال انجام است، گفت: ایجاد فضایی خاص و متفاوت از سال‌های قبل در محوطه و فضای اطراف برج و میدان آزادی به عنوان نماد ملی و تاریخی نیز در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد تا شهروندانی که منطقه را مقصد بازدید نوروزی انتخاب کرده‌اند خاطره‌ای شاد و زیبا در ذهنشان ثبت شود.

 

وی ادامه داد: خیابان "بدرالزمان قریب" که از آن به‌عنوان خیابان اجتماعی نیز یاد می‌شود دارای دو مسیر غیر خودرویی است که برای کارهای فرهنگی و اجتماعی در نظر گرفته‌شده و قرار است در روزهای پایانی سال برای ساماندهی دستفروشان مورد استفاده قرار گیرد علاوه بر این قصد داریم برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری نیز به مناسبت نوروز ۱۴۰۱ و بهار طبیعت در این گذر هنری-اجتماعی اجرا کنیم.

 

خسروی در ادامه با اشاره به ظرفیت و فضای مناسب برج و خیابان آزادی، تصریح کرد: برج آزادی نقطه تلاقی مناطق ۲،۵، ۹ و ۲۱ است و می‌توان آن را محور برگزاری مراسم‌های مختلف قرارداد از این رو ضمن ساماندهی محوطه میدان آزادی و بهسازی فضای سبز و معابر محوطه برج آزادی، تلاش داریم میدان آزادی را به نوروزگاهی زیبا و جذاب تبدیل کنیم.

 

وی افزود: از آنجایی‌ که به دلیل شیوع کرونا و مشکلات اقتصادی، مردم مانند گذشته سفرهای نوروزی ندارند در تلاش هستیم سال نو فضای مفرحی را برای شهروندان ایجاد کنیم که از جمله آنها می‌توان به  برگزاری کنسرت در محوطه برج آزادی اشاره کرد.

 

شهردار منطقه ۹ با بیان اینکه شناسائی ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری موجود در منطقه نیز از دیگر برنامه‌های مدیریت شهری در نوروز ۱۴۰۱ است، گفت: استفاده از ظرفیت تهرانگردان فعال در فضای مجازی برای تبلیغ و معرفی هرچه بیشتر برج آزادی نیز در دستور کارمان قرار دارد.

انتهای پیام/
کد خبر: ۱۷۶۶۷
۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۷
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha