۲۰۲۲۰۱۰۵_۱۰۲۰۵۸
به گزارش خبرنگار تهران پرس، سیدرضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت در ویژه برنامه جامعه کارگری و کارفرمائی که با عنوان مردان میدان تولید، صبح امروز در حرم مطهرامام(ره) برگزار شد، اظهار کرد: یاد شهدا قلب ما را آرام می کند و با تاسی از فرهنگ شهدا می توانیم در کشور تحولات عظیمی را ایجاد کنیم.

وی با اشاره به بخشی از وصیت نامه شهید حاج قاسم سلیمانی ادامه داد: افق‌های حاج قاسم بسیار بلند است و این شهید بزرگوار معتقد است که جمهوری اسلامی ایران سربلندترین دوره تاریخی خود را پشت سر می گذارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: اخیرا در سفری که به سوریه داشتم، مجری عربی در توصیف ایران گفت که ایران سرزمین معجزه هاست.

فاطمی امین گفت: از نگاه درونی تورم امسال در تاریخ کشور بی سابقه بود و تداوم تورم بالا بیانگر وضعیت معیشتی نامناسب در جامعه است و وضعیت اقتصادی کشور قابل دفاع نیست اما نکته مهم این است که ظرفیت و زیر ساخت های خوبی در کشور وجود دارد که باید از آن بهره بگیریم.

وی افزود: تورم نقطه به نقطه تولید کننده از ابتدای شهریور تا پایان آذر ماه ۲۶ درصد کاهش و تورم مصرف کننده ۱۶ درصد کاهش پیدا کرده است و  در بخش های مختلف روندها در حال تغییر و اصلاح است و حدود ۱۰۰ پروژه آغاز به کار کرده و اتفاقات بزرگی در راه است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه اکنون تورم کشور ۵۰ درصد است، تاکید کرد: میلگرد اکنون ۱۴ هزار تومان است و در این مدت با وجود افزایش دلار، کاهش قیمت داشته است و علت این کاهش قیمت، اصلاح سازوکار است.

وی ادامه داد: به طور قاطع عرض می کنم که فساد و رانت در تخصیص فولاد، سیمان و مواد پتروشیمی به طور کامل در دولت سیزدهم حذف شده است.

فاطمی امین با بیان این پرسش که چرا مقام معظم رهبری در سخنرانی های خود نسبت به‌ آینده امیدوار هستند، گفت: این بزرگان روندها را بررسی می کنند، ان شاالله خداوند توفیق ادامه این مسیر را بدهد و بتوانیم در زمینه اقتصادی هم به خوبی بدرخشیم.

وی افزود: در تمامی بخش های اقتصادی دولت، هماهنگی بی نظری وجود دارد‌‌، امیدوارم با مدد الهی بر مشکلات غلیه کنیم.

انتهای پیام/
کد خبر: ۱۵۹۰۰
۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۲
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha