۱۴۰۰۰۹۰۲۰۰۱۱۱۳_Test_PhotoN
به گزارش تهران پرس، همایش دومین سالگرد شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی با عنوان «سردار سلیمانی؛ مدافع آزادی، امنیت و زندگی مسالمت آمیز پیروان ادیان» امروز ۱۳ دی‌ماه با حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ‌و ارشاد اسلامی و‌ جمعی از رهبران ادیان مختلف در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی درحال برگزاری است.

 

حجت‌الاسلام مهدی ایمانی‌پور، رئیس سازمان فرهنگ‌و ارتباطات اسلامی در این برنامه با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، اظهار داشت: خداوند می‌فرماید: «وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا؛ نپندارید که شهیدان راه خدا مرده‌اند». درک ما از مسأله حیات و مرگ محدود است. بسیاری از افراد بر حسب ظاهر زنده‌اند و دارای علائم حیاتی هستند. از طرفی افرادی هم هستند که علائم حیاتی ندارند، اما زنده‌اند و همان طوری که خدا وعده داده است، نزد خدا روزی می‌خورند که شهدا از این دسته هستند.

 

وی با بیان اینکه ما امروز به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی دور هم جمع شده‌ایم، افزود: با وجود اینکه سردار سلیمانی در ظاهر بین ما نیست، اما تاثیر بسیاری نه تنها در ایران بلکه در جهان دارد. یکی از ویژگی‌های ممتاز ایشان، حرکت در مسیر حق است. حاج قاسم کسی است که مقاومت را در منطقه احیا کرد.

 

حجت‌الاسلام ایمانی‌پور با اشاره به اینکه ما انتظار داریم به شهید نگاه نشود، بلکه با شهید نگاه شود، تصریح کرد: بین این دو تفاوت وجود دارد. با شهید نگاه کردن یعنی آرمان‌های بلند حاج قاسم را دنبال کنیم. شهید سلیمانی فقط حماسه‌ساز نبود. او انسان ساز بود. در کنار شخصیت شهید سلیمانی باید از مکتب ایشان صحبت شود و گفتمان مقاومت را پیگیری کنیم.

 

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با بیان اینکه  مکتب شهید سلیمانی بازخوانی مدرسه‌ای است که در آن عدالت خواهی و انسان دوستی موج می‌‎زند، ادامه داد: مکتب شهید سلیمانی نگاه روزآمد و کارآمد است. رمز جاودانگی هر چیزی پیوند با خداوند متعال است. در ادبیات ما هر چیزی رنگ خدایی بگیرد، جاودانه می‌شود. حاج قاسم رنگ خدایی داشت. بنابراین، مکتب او همیشه زنده خواهد ماند.

 

وی با اشاره به اینکه ما در تعابیر خود موضوع عبادت را مترادف با خدمت به خلق می‌دانیم، گفت: عبادت جز خدمت به خلق نیست. خدا بی‌نیاز مطلق است، اما همین بی‌نیاز مطلق از ما می‌خواهد که عبادت را خدمت به خلق بدانیم. حاج قاسم در این مسیر پیروز حرکت کردند و دیگران هم برای حضور در چنین مسیری تشویق کردند.

 

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با بیان اینکه حاج قاسم بین‌المللی‌ترین شخصیت جمهوری اسلامی ایران بوده و خواهد بود، خاطرنشان کرد: شهادت سردار سلیمانی نه فقط به امنیت ایران، بلکه به امینت منطقه و جهان آسیب زد و عاملان باید پاسخگوی این جنایت باشند و همه آزادی‌خواهان جهان در انتظار انتقام سخت از آمریکا هستند.

 

حجت‌الاسلام ایمانی‌پور با اشاره به خروج آمریکا از منطقه گفت: فکر می‌کنم سخت‌ترین انتقام از عاملان و قاتلان شهید قاسم سلیمانی، خروج فرهنگی آمریکا از منطقه است؛ نه فقط خروج فیزیکی. بنابراین امیدواریم که نگاه غربی از منطقه دور شود و بتوانیم رهروی شهید سلیمانی در مسیرهای سخت باشیم.

 

انتهای پیام

 

 
کد خبر: ۱۵۸۲۴
۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۰
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha