N83295703-72994794
 

حسن هانی زاده کارشناس مسائل بین الملل در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی تهران پرس با اشاره به اتفاقات منطقه بیان کرد: در طول چند دهه گذشته امریکا و برخی از کشورهای غربی بدون هیچ توجیه قابل قبولی، حقوق کشورهای منطقه را زیرپا گذاشته و عراق و افغانستان را اشغال و ده ها هزار نفر را قتل عام و همینطور یک بحران نفس گیری در سوریه ایجاد کردند و جنگ ظالمانه‌ای توسط عربستان علیه مردم یمن تحمیل کردند که موجب شد تا سردار حاج قاسم سلیمانی و یاران و همسنگران او درصدد باشند تا جبهه مستقلی در تقابل با هژمونی امریکا در منطقه از سوریه، عراق، لبنان، ایران و یمن تشکیل دهند که همین جبهه موجب شد نفوذ رژیم صهیونیستی و امریکا و غرب در منطقه کاهش پیدا کند.

 

هانی زاده افزود: شطرنجی که قرار بود امریکا به نفع خود و رژیم صهیونیستی تغییر بدهد، با حضور میدانی شهید قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس، برهم خورد.

 

وی ادامه داد: اکنون شرایط به گونه‌ای است که ملت فلسطین با ساز و کار مبارزاتی در تقابل با رژیم صهیونیستی قرار گرفته‌ است، دولت سوریه پس از ده سال به سمت آرامش و استقرار حرکت می‌کند و جریان‌های مردمی که توسط شهید قاسم سلیمانی و ابومهندی تشکیل شد در تقابل با جریان‌های تروریستی و تکفیری قرار دارند.

 

کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به شکست‌های پی در پی امریکا در منطقه تصریح کرد: ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس ناشی از شکست‌های میدانی امریکا و رژیم صهیونیستی بوده است.

 

هانی زاده با اشاره به اثرگذاری سردار سلیمانی در سازماندهی جبهه مقاومت عنوان کرد: امریکا با وجود اینکه شهید سلیمانی را حذف فیزیکی کرده است، اما اندیشه‌های میدانی و سیاسی این سردار مقاومت همچنان در منطقه وجود دارد و ملت‌های منطقه به خوبی می‌دانند که پایه گذار مقاومت در منطقه، حاج قاسم بوده و مسیر و راه او ادامه خواهد داشت.

 

وی ادامه داد: بخشی از این حضور سردار در جنگ ۳۳ روزه سال ۲۰۰۶ مشهود است که  رژیم صهیونیستی برای نخستین بار شکست خورد و در همان موقع روزنامه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که حزب الله اشک ژنرال‌های صهیونیستی را درآورده است که این نشان می دهد حضور حاج قاسم سلیمانی باعث برهم زدن شطرنج سیاسی منطقه به نفع ملت‌های فلسطین و ملت‌های مقاومت شده است.

 

کارشناس مسائل بین الملل در پایان خاطر نشان کرد: شهادت حاج قاسم و ابومهدی المهندس نائب رئیس الحشد الشعبی یک حادثه دردناکی است که هرگز فراموش نخواهد شد. اگر چه ایران در همان زمان پاسخ کوبنده‌ای  به امریکایی ها داد و پایگاه عین الاسد امریکا را در عراق مورد حمله موشکی قرار داد. اما جهان همچنان باقی است و ملت‌های مقاوم منطقه انتقام خون این دو شهید بزرگوار را خواهند گرفت و امریکایی‌ها در صورتی رنگ آرامش را خواهند دید که از منطقه خارج شوند.

 

انتهای پیام/الف
کد خبر: ۱۵۷۸۳
۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۱
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha