۳۰۲۸۲۷۹_۸۲۰
رحیم مخدومی نویسنده و رئیس هیات مدیره مجمع ناشران دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر تهران پرس با اشاره به تشییع باشکوه پیکر سردار سلیمانی بیان کرد: آن نوع و میزان استقبال مردم از حاج قاسم در زمان حیاتشان و پس از شهادت در مراسم تشییع این سردار مقاومت، سندی برای اثبات این مدعاست که یکی از مردمی‌ترین شخصیت‌های نظامی تاریخ «حاج قاسم سلیمانی» است.

 

مخدومی با اشاره به تجلی روحیه خدامحوری در شخصیت سردار سلیمانی بیان کرد: هر آن ویژگی که در رهبران دینی و الهی وجود دارد، در شخصیت حاج قاسم متبلور شده بود و در یک کلام بنده خوب خدا گشته بود.این بنده خوب خدا هم برای خدا خوب بندگی می‌کند و هم برای خانواده خود و دوستان، همرزمان و ملت خود بهترین و مفیدترین عنصر است. همچنانکه به دیگر ملت‌های مظلوم نیز توجه دارد و به هیچ وجه دلش رضا نمی‌دهد که یکی از بندگان خدامورد ظلم واقع شود.

 

وی ادامه داد: حاج قاسم با زحمت، ممارست و سختی‌هایی که متحمل شد و رفاه زندگی را بر خود حرام کرد، تمام این ویژگی‌های خوب را ذره ذره در وجود خود متجلی کرد و به قله رسید.این سرمایه بسیار سنگین و با ارزشی است و هر کسی نمی‌تواند چنین ثروتی را در خود بیندوزد برای اینکه باید بهای بسیار سنگینی بپردازد.

 

این نویسنده دفاع مقدس با بیان اینکه سردار سلیمانی جزو نوادر تاریخ است، عنوان کرد: جمع این ویژگی‌های متعالی در شخصیت شهید سلیمانی موجب شد آزادمردان سرتاسر دنیا فارغ از هر دین و مذهبی عاشق او شوند. از نگاه آنها، سردار دلها یکی از دوست داشتنی ترین و پرثمرترین انسان هایی است که آنها در طول زندگی خود ندیده‌اند، حتی اگر بخواهند در طول تاریخ جستجو کنند، به سختی می‌توانند پیدا کنند مگر معصومین (علیهم السلام) و اصحاب خاص آنها.

 

مخدومی در ادامه سخنان خود به کثرت آثار نوشته شده درباره شهید سلیمانی گریزی زد و گفت: طبق آمار و رصدی که انجام داده‌ایم، طی این دو سال حدود ۶۰ عنوان کتاب در خصوص حاج قاسم نوشته شده است که ۹۰ درصد این کتاب‌ها توسط بخش خصوصی یعنی مردمی و خودجوش و بخش کمی از آن توسط ناشران دولتی منتشر شده است که این نشان دهنده محبوبیت بالای شهید سلیمانی است.

 

رئیس هیات مدیره مجمع ناشران دفاع مقدس افزود: کتب نوشته شده پیرامون ابعاد مختلف زندگی این سردار مقاومت و در قالب‌های مختلفی چون شعر، مجموعه داستان کوتاه، رمان و خاطره است.البته بنیاد حاج قاسم سلیمانی فیلتری قرار داده است که هیچ ناشری بدون کسب مجوز این بنیاد نمی‌تواند کتابی درخصوص سردار به چاپ برساند.

 

مخدومی در ادامه اظهار داشت:چه خوب بود در سطح بین‌المللی نیز رصد می شد چه تعداد و با چه رویکردهایی در خصوص شهید سلیمانی کتاب منتشر شده است. طبیعتا اگر احصا شود خواهیم دید که بجز حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری از بعد محبوبیت جهانی، طبیعتا کسی را غیر از شهید سلیمانی نمی توانیم پیدا کنیم که مردم کشورهای مختلف راجع به آن کتاب نوشته باشند.

 

وی افزود: حتی اگر محبوبیت را قلم بگیریم و صرفا راجع به مشاهیری که تا کنون درباره آنها کتاب نوشته شده بررسی کنیم وبعد نظامی گری را نیز درنظر بگیریم، قطعا سردار دلها در حوزه ادبیات در قله قرار خواهد گرفت.

 

رئیس هیات مدیره مجمع ناشران دفاع مقدس در پایان خاطرنشان کرد: هر کسی می تواند حاج قاسم را به عنوان الگو قرار دهد. البته این انتظار نیست که همه حاج قاسم شوند و به قله برسند اما اگر هر کسی با تاسی از این سردار شهید بتواند حتی یک گام به جلو بردارد، یکی از نادرترین پیروزی های تعلیم و تربیت اتفاق افتاده است.

 

انتهای پیام/الف
کد خبر: ۱۵۵۶۹
۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۸
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha