۱۶۹۳۰۷۸۱۶
به گزارش تهران پرس، این آیین روز شنبه با حضور حجت‌الاسلام میثم امرودی رئیس، علیرضا زندوکیلی معاون هنری، امیرحسین سمیعی مدیر امور موسیقی و سرود سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، حسین هوشیار مدیر فرهنگی هنری منطقه ۲۲ و رئیس فرهنگسرای تهران، علی‌محمد مؤدب شاعر، عارف علیزاده خواننده، جمعی از مدیران فرهنگی هنری و هنرمندان برگزار شد.

 

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در این آیین ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی اظهارداشت: وظیفه‌ای نسبت به تهران و نسل جدید داریم، آشنا شدن با داشته‌های خود باید مورد توجه قرار گیرد و نسل جدید باید بدانند که چه دارند.

 

امرودی با اشاره به ساماندهی شعارهای تهران در سال‌های گذشته تهران گفت: شورایی برای شعارهای تهران با حضور شخصیت‌های برجسته شکل گرفت و «شهر خوب، یافتنی نیست؛ ساختنی است» نخستین شعاری بود که در سطح تهران اکران شد.

 

وی بیان کرد: تهران سال به سال پیشرفت و توسعه داشته است که ساخت بزرگراه‌های متعدد، باغ‌موزه‌ها، باغ کتاب، باغ موزه دفاع مقدس، باغ موزه قصر، تبدیل زندان به بوستان و ساخت مساجد متعدد نمونه‌هایی از این پیشرفت‌هاست.

 

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به ویژگی‌های فرهنگی و اجتماعی پایتخت اظهارداشت: شهری که ۳۰ هزار شهید و پنج هزار شهید گمنام دارد، این شهر را باید طلا گرفت، براساس فرمایش رهبر معظم انقلاب، شهدا امامزادگان عشق هستند، شهدا از تعلقات و بالاترین داشته خود، جانشان گذشتند، اینها واقعیت‌هایی است که در یک مقطعی تمدن بزرگی ایجاد کردند.

 

امرودی با اشاره به قدمت هفت هزار ساله تهران گفت: این شهر از هر زاویه‌ای قابل توجه است، تهران شخصیت‌هایی همچون امام خمینی‌(ره)، استاد شهید مرتضی مطهری، شهید سیدعلی اندرزگو، عباس شیبانی و مرضیه دباغ دارد که می‌توان کتاب‌ها، فیلمنامه‌ها و نمایشنامه‌های فراوانی براساس زندگی، فعالیت‌ها و مبارزات آنان نوشت.

 

وی افزود: سابقه وقایع تاریخی که در تهران رخ داده را باید برای مردم بگوییم، کوچه پس کوچه‌های تهران محل شهادت شهیدانی است که ما در قبال آنان وظایف زیادی داریم که بتوانیم آنان را بیشتر و بهتر معرفی کنیم. این شهر محل زیست علمای بزرگی همچون حاج‌آقا مجتبی تهرانی، آیت‌الله مجتهدی تهرانی و آیت‌الله مهدوی کنی است، آنان گنج‌های ما هستند که نباید فراموش کنیم.

 

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بیان کرد: تهران الگویی برای سایر استان‌های کشور است، این شهر تنها پایتخت شیعه در جهان است؛ نام امام علی(ع)، حضرت فاطمه زهرا(س)، امام حسین(ع) و ائمه همیشه در این سرزمین بلند است.

 

وی با گرامیداشت یاد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: تهران شهری است که حاج قاسم سلیمانی در آن حضور داشت، تاریخ مدیون اوست، هرچه قدر بگذرد ابعاد متفاوتی از این شهید بزرگوار برای ما مشخص می‌شود.

 

مدیر امور موسیقی و سرود سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نیز در این آیین اظهارداشت: آلبوم موسیقی «تهران جان» حاصل همکاری راهبردی مجموعه‌های فرهنگی مناطق تهران از جمله منطقه ۲۲ با ستاد سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران است.

 

سمیعی، نمایش زیبایی‌های جغرافیایی تهران و معرفی آن به عنوان پایتخت شیعه جهان را از اهداف تولید آلبوم موسیقی «تهران جان» عنوان کرد و گفت: آلبوم موسیقی «تهران جان» یک اثر مشتمل بر شعر و موسیقی است که می‌تواند دربرگیرنده جذابیت‌های زیادی برای معرفی هرچه بهتر تهران به عنوان پایتخت شیعه باشد

 

وی با اشاره به ویژگی‌ها و شاخص‌های مذهبی برجسته در تهران افزود: این ویژگی‌ها می‌تواند بیشتر از شهرهای دیگر مورد توجه قرار گیرد، در تهران شاهد آیین‌های مختلف مذهبی همچون عزاداری ایام فاطمیه، یادواره شهدا و طنین شکوهمند اذان هستیم حتی در شاخص‌های هنری به مکاتب هنری در تهران رسیدیم که قابل چشم‌پوشی نیست.

 

شاعر آلبوم موسیقی «تهران جان» نیز در این آیین گفت: این اثر در ستایش شهری است که برای ما تاریخ سازی کرده، مردم تهران حماسه‌های بزرگی در راه آزادی آفریده‌اند و از زمان انقلاب مشروطه تا پیروزی انقلاب اسلامی پیشگام بوده‌اند.

 

علی محمد مؤدب افزود: در تهران شهیدان و مردمی داریم که یکایک آنان سرمایه هستند و باید از آنان بهره ببریم، باید به داشته‌ها و ظرفیت‌هایمان توجه کنیم و آلبوم «تهران جان» شروعی بر توجه به نعمت‌هایی است که داریم.

 

مدیر فرهنگی هنری منطقه ۲۲ تهران و رئیس فرهنگسرای تهران نیز گفت: این فرهنگسرا از ۲۲ فرهنگسرای تهران، تنها فرهنگسرایی است که نام زیبای تهران را به یدک می‌کشد، یکی از دغدغه‌های ما این است که در حوزه هویت‌بخشی شهر تهران و معرفی جذابیت‌های آن تلاش کنیم.

 

حسین هوشیار افزود: با پیشنهاد مدیریت امور موسیقی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، اثری با عنوان «تهران جان» در راستای اهداف فرهنگسرا تولید شد که امیدواریم مورد توجه قرار گیرد.

 

«تهران یادگار توست»، «اذان عصر»، «تو هستی»، «هوای تو»، «چرا شلوغ کنم؟»، «قطار»، «بریم دربند» و «هوای تو»(بیکلام) از جمله قطعات آلبوم موسیقی «تهران جان» است که به آهنگسازی و تنظیم علی مهربانی، شعر و صدای علی محمد مؤدب و خوانندگی عارف علیزاده و به همت مدیریت امور موسیقی و سرود سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۲۲ و فرهنگسرای تهران تولید شده است.

انتهای پیام/
کد خبر: ۱۵۴۹۹
۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۶
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha