n00211170-b
به گزارش تهران پرس، محسن منصوری استاندار تهران افزود: در جلسات شورای ترافیک استان، درباره ترافیک وحشتناک این روزهای تهران بحث و بررسی و در خصوص توسعه حمل و نقل عمومی و همچنین نوسازی این ناوگان تصمیماتی اتخاذ شد.

 



وی اظهار داشت: شخص رییس جمهوری در خصوص ترافیک و آلودگی هوای پایتخت دغدغه دارد و این موضوع چندین مرتبه در جلسات هیات دولت مورد بحث و بررسی قرار گرفته است و دولت سیزدهم در تلاش است با همکاری شهرداری و سایر دستگاه های وابسته، نوسازی و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی را در تهران اجرایی و عملیاتی کند.



 



استاندار تهران گفت: تهران با سایر استان های کشور بسیار متفاوت است و حل مشکلات این کلانشهر نگاه حاکمیتی را می طلبد.



 



وی با اشاره به تردد روزانه بیش از چهار میلیون موتورسیکلت کاربراتوری در کلانشهر تهران گفت: در زمینه برقی کردن موتورسیکلت ها و اتوبوس های درون شهری نیز دولت مصمم است این طرح را در کلانشهر تهران اجرایی و عملیاتی کند.



 



منصوری یکی از دلایل افزایش ترافیک این روزهای پایتخت را شیوع ویروس کرونا اعلام کرد و گفت: پیش از شیوع این ویروس روزانه حدود چهار میلیون نفر از وسایل حمل و نقل عمومی از جمله مترو استفاده می کردند که این میزان اکنون حداقل ۵۰ درصد کاهش داشته و این امر باعث افزایش استفاده از خودروهای شخصی و رشد حجم ترافیک در تهران شده است.



 



استاندار تهران با بیان اینکه  بازگشایی مدارس و دانشگاه ها نیز یکی از عوامل بروز ترافیک در این روزهای تهران است یادآور شد: چاره ای جز توسعه و تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی در کلانشهر تهران نداریم و باید با این اقدام مهم و ضروری، تردد خودروهای شخصی را کاهش دهیم.



 

منبع: ایرنا

انتهای پیام/الف
کد خبر: ۱۵۳۲۵
۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۱
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha