Screenshot_۲۰۲۱۱۲۱۴-۱۱۴۰۴۰_Chrome
به گزارش تهران پرس ؛ سید جعفر تشکری هاشمی در جریان جلسه امروز شورای شهر تهران و پس از اظهارات قادری ریاست سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه ما آمار اطلاعات دقیقی از جامعه بهزیستی نداریم، گفت: این مسئله باعث می‌شود که نتوانیم اقدامات لازم را در شهرداری تهران برای این افراد فراهم کنیم.

 

وی همچنین از شهرداری تهران خواست تا اطلاعات لازم را در ارتباط با موضوع مناسب‌سازی و در قالب خدمات مشاوره‌ای فنی به سایر دستگاه‌ها ارائه کند.

 

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران اظهار امیدواری کرد که بهزیستی اطلاعات معلولان و سایر گروه‌های هدف این جامعه را در اختیار شورا و شهرداری قرار بدهد.

 

علی‌اصغر قائمی دیگر عضو شورای شهر تهران نیز با انتقاد از رئیس سازمان بهزیستی کشور مبنی بر به‌کار بردن کلمه بزرگوار برای معتادان متجاهر گفت: به نظر می‌رسد استفاده این کلمه برای این افراد درست نیست چرا که این افراد هم به خودشان و هم به جامعه و هم به خانواده ظلم کرده‌اند.

 

وی پیشنهاد داد: کارگروه مشترکی فی‌مابین ناجا شهرداری و بهزیستی برای پیگیری موضوعات و مسائل آسیب‌ها ایجاد شود تا نتیجه قابل قبولی را در آینده داشته باشد.

 

این عضو شورای شهر تهران همچنین به فعالیت اورژانس اجتماعی در سازمان بهزیستی اشاره کرد و گفت: یکی از طرح‌های موفق سازمان؛ طرح اورژانس اجتماعی است که البته با قوت کافی پیگیری نشده است و انتظار می‌رود توجه ویژه‌ای به این موضوع شود.

 

قائمی همچنین به مسئله توانمندسازی معلولان و استفاده از مشارکت‌های مردمی و بازار سرمایه برای این گروه از جامعه اشاره کرد و افزود: با توجه به محدودیت مالی سازمان می‌توان از این ظرفیت به نحو مطلوب استفاده کرد.

 

نرگس معدنی‌پور رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران نیز در جریان جلسه امروز با اشاره به اینکه همیشه در سنوات گذشته در ارتباط با وظایف شهرداری تهران و بهزیستی و اختلاف این دو دستگاه در صحن نگهداری افراد آسیب‌دیده وجود داشته است، گفت: یکی دیگر از اختلافات این دو سازمان در ارتباط با حمایت‌های اجتماعی به‌ویژه در محلات بافت فرسوده است که پیشنهاد می‌شود یک سندی طراحی شود و وظایف دستگاه‌ها، شهرداری و سازمان بهزیستی در ارتباط با آسیب‌های اجتماعی مشخص شود.

 

وی همچنین پیشنهاد داد که سامانه‌ای برای تبادل داده‌ها و استفاده از ظرفیت گروه‌های مختلف در راستای هم‌افزایی ایجاد شود.

 

نرجس سلیمانی دیگر عضو شورای شهر تهران نیز در این جلسه خطاب به رئیس سازمان بهزیستی گفت: سوالی که مطرح است اینکه در راستای اجرای بند الف ماده ۷ قانون حمایت از حقوق افراد معلولیت تا چه حد اجرا شده است.

 

پرویز سروری نایب‌رئیس شورای شهر تهران نیز با اشاره به نگاه بخشی سازمان بهزیستی در سال‌های گذشته گفت: یکی از معضلاتی که ما در عدم موفقیت آسیب‌های اجتماعی در سال‌های گذشته داشته‌ایم نگاه بخشی بوده است و با توجه به تغییرات در سازمان بهزیستی و شهرداری می‌توانیم نگاه فرابخشی را به این موضوعات فراهم کنیم به‌ویژه اینکه در حوزه بهزیستی با عقب‌ماندگی‌های جدی روبرو هستیم.

 

انتهای پیام
کد خبر: ۱۵۰۳۴
۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۳
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha