Negar_۲۰۲۱۱۱۱۵_۱۳۴۹۴۴-۱۰۲۴x683
به گزارش خبرنگار تهران پرس، سردار احمد ذوالقدر فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) روز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته بسیج، در پاسخ به سوال خبرنگار تهران پرس در خصوص اجرای طرح شهید سلیمانی در شهرستان های استان تهران در امر واکسیناسیون گفت: طی اجرای طرح شهید سلیمانی، بیش از ۸۰ درصد مردم شهرستان های استان تهران واکسینه شده اند که برای تحقق بخشی این موضوع، سپاه و بسیج در تعامل با وزارت بهداشت، نقش فعال و پویایی ارائه داده اند.

 

وی در پاسخ به سوال دیگری از تهران پرس در خصوص رکوردار بودن شهرستان ری در احتکار کالاها و چگونگی مقابله سپاه و بسیج با این معضل افزود: سپاه و بسیج تدابیر ویژه ای برای مقابله با پدیده احتکار در شهرستان ری ایفا نموده اند و در این زمینه با مسئولان مربوطه، تعامل خوبی دارند و یقینا شناسایی این موارد، جزو کارکردهای سپاه و بسیج هم محسوب می شود.

 

سردار ذوالقدر در ادامه به بخش هایی از ویژه برنامه ها در هفته بسیج در استان تهران اشاره کرد و گفت: تجلیل از خانواده‌های چهار هزار شهید بسیجی، سرکشی از خانواده‌های شهدا و جانبازان مدافع حرم، تجدید میثاق با امام راحل در حرم مطهر امام خمینی (ره)، غبارروبی و عطرافشانی قبور مطهر شهدا از جمله برنامه های سپاه در این هفته است.

 

وی با بیان اینکه فضاسازی عمومی شهری و تبلیغات محیطی از جمله برنامه های هفته بسیج است، بیان داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و محدودیت در اجرای برنامه ها در فضای بسته اجرای سرود، تئاتر خیابانی و حماسی و برپایی نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس به شمار می رود.

 

ذوالقدر اضافه کرد: همچنین در قالب رزمایش کمک مومنانه و از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا کنون قریب به یک میلیون بسته بین نیازمندان و آسیب‌دیدگان از کرونا توزیع شده است و در هفته بسیج نیز این کار خدا پسندانه ادامه می یابد.

 

وی یادآور شد: برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی، کتابخوانی و ورزشی با مفاهیم دفاع مقدس و همچنین برگزاری شب شعر، بازگویی خاطره، ایستگاه های صلواتی، پارچه نویسی، تبلیغات محیطی، ماشین نویسی و تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس از دیگر برنامه های این هفته است.

 

وی با بیان اینکه ارزشمندترین، عظیم‌ترین و تاثیرگذارترین سرمایه هر کشور نیروی انسانی است، افزود: نیروی انسانی هر کشوری نقش به سزایی در حوزه‌های اجتماعی، امنیتی، ابتکار، تولید، اشتغال، فرهنگ و سیاست دارد.

 

ذوالقدر ادامه داد: نظام مقدس جمهوری اسلامی با اتکا به آیات الهی و احادیث اهل بیت(ع) و برگزاری انواع برنامه های مناسبتی مانند هفته بسیج به دنبال تربیت نیروی انسانی ارزشی و طراز انقلاب اسلامی است تا بتواند آینده کشور را به وسیله نسل جوان تضمین کند.

 

وی با اشاره به حکمت الهی امام راحل در بنیان نهادن بسیج در پنج آذر ۵۸، خاطرنشان کرد: پس از پیروزی انقلاب یک تهدید محتمل و سنگین برای کشور متصور و آن حمله نظامی، کودتا و تجزیه‌طلبی بود؛ بنابراین معمار کبیر انقلاب با درک این مهم و با توجه به بی‌ثباتی کشور در حوزه نظامی فرمان تشکیل ارتش ۲۰ میلیونی بسیج را صادر کرد.

 

گفتنی است هفته بسیج از ۲۹ آبان آغاز می‌شود و تا پنجم آذرماه ادامه دارد.

 

انتهای پیام/
کد خبر: ۱۳۸۶۸
۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۱
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha