۶۵۶۳۷۶۱_۸۶۶

به گزارش تهران پرس، دکتر بشیر حاجی بیگی با اشاره به کاهش ذخیره خونی در استان تهران و درخواست برای مراجعه مردم جهت اهدای خون، گفت: این درحالیست که همه ساله هموطنان در فصل سرما و بارندگی یعنی پاییز و زمستان کمتر به مراکز اهدای خون مراجعه می‌کنند.

 

وی افزود: تهران کلانشهر است و میزان خون اهدایی کل کشور را اگر صد در صد در نظر بگیریم، ۱۷ درصدش در تهران اهدا می‌شود ولی مصرف خون و فرآورده ها در استان تهران نزدیک به ۲۵ درصد خون‌های اهدایی کشور است.

 

حاجی بیگی ادامه داد: تهران یک کلانشهر است و نزدیک به ۱۶۵ بیمارستان و مرکز درمانی دارد که باید از نظر تامین خون و فرآورده مراقبت شود تا بیمارستانها با کاهش مواجه نشوند. در کلانشهر تهران میزان تخت‌های بیمارستانی بیشتر از هر استان دیگری است و باید جوابگو باشیم و از طرفی هم در شهر تهران ارجاع بیمارستانی زیاد است.

 

وی افزود: با فروکش کردن موج پنجم کرونا میزان عمل‌های جراحی افزایش یافت و به دنبال آن میزان درخواست‌های خون و فرآورده‌های خونی در شهر تهران از طرف بیمارستانها نزدیک ۳۰ تا ۴۰ درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافت و نشان می‌دهد مصرف خون و فرآورده‌ها در بیمارستان‌ها بسیار افزایش یافته است.

انتهای پیام/

کد خبر: ۱۳۰۰۱
۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha