۲۰۵۰۷۳۹
به گزارش تهران پرس؛ شیخ توحید ابراهیم بیلی، شامگاه پنج‌شنبه (۲۹ مهر) در اجلاسیه دومین یادواره شهدای دانشجوی استان زنجان اظهار داشت: جنبش مقاومت حسینیون آذربایجان، مدافعان حرم اهل آذربایجان هستند که از سال ۲۰۱۳ با خواهش و تمنا و حمایت شهید حاج قاسم سلیمانی در جبهه بزرگ حق و باطل به جبهه حق پیوستند و مدافع حرم شدند.

وی با بیان اینکه اکثر آذربایجانی‌ها شیعه هستند، خاطرنشان کرد: اما با این حال نزدیک به ۱۵۰۰ نفر به النصره و داعش پیوسته بودند که در تاریخ برای ما ننگ بود لذا از هر راهی تلاش کردیم تا ما به جبهه حق بپیوندیم.

ابراهیم بیلی افزود: با حمایت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و همت اهالی آذربایجان، تبدیل به جنبش مقاومت حسینیون شده و علاوه بر جهاد، فعالیت‌های جدی در گفتمان‌سازی و فرهنگسازی داشته و با امام خامنه‌ای در حمایت از ولایت فقیه، منافع اسلام، محور مقاومت و ظهور، عهد و پیمان بسته‌ایم.

رهبر جنبش مقاومت حسینیون جمهوری آذربایجان با بیان اینکه به فرمانده‌مان شهید حاج قاسم سلیمانی قول داده‌ایم که انتقام او را خواهیم گرفت، گفت: تا امروز تمام فعالیت‌های فرهنگی و بسیاری از فعالیت‌ها در راستای تحقق انتقام سخت بوده است.

وی تصریح کرد: انتقام فقط یک ضربه نیست بلکه انتقام، خروج اسرائیل، آمریکا، گروه‌های تکفیری و ارتش شیطان از منطقه و فراهم کردن شرایط برای دولت کریمه امام زمان(عج) است.

ابراهیم بیلی با بیان اینکه آذربایجان در منطقه حساسی قرار دارد که رژیم صهیونیستی آن را به عنوان حیاط خلوت خود می‌داند، اظهار کرد: باید پرسید که چه چیزی سبب شد که آذربایجان ۲ دستی تحویل رژیم صهیونیستی شد.

وی خاطرنشان کرد: بعد از فروپاشی شوروی سابق به آذربایجان هجوم آورده و مرزها را شکستند تا از این راه به هویت اصلی و اسلامی خود بازگردند و با افتخار می‌خواستند به این هدف برسند.

رهبر جنبش مقاومت حسینیون جمهوری آذربایجان با اشاره به بازخوانی فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی بعد از فروپاشی شوروی سابق در مورد آذربایجان گفت: ایشان حساسیت منطقه آذربایجان برای دشمن را می‌دیدند و به قوی شدن آن‌ها تاکید داشتند.

وی با بیان اینکه متاسفانه دشمن در این راه، خوب کار کرد، اظهار داشت: امروز با اینکه اکثریت آذربایجان شیعه هستند اما این کشور، پایگاه دشمن شده است چرا که هر قدرتی که هویت ملتی را تعریف کند و تاریخ آن را بنویسد به آن ملت، مسلط خواهد شد.

ابراهیم بیلی افزود: خطوط قرمز کشور آذربایجان در هویتی که دشمن تعریف کرده، جا گرفت و تاریخ نیز منحرف شد و تاریخ را ترکیه و عثمانی‌ها نوشتند و به همین دلیل وضعیت امروز، نتیجه ۳۰ سال کار دشمن است.

وی تاکید کرد: هسته‌های مقاومت شیعه در آذربایجان یعنی جنبش مقاومت حسینیون در دفاع از مسجد و نهضت وجود دارد اما کسی که زیاد کار کرده، بهره‌اش را هم می‌برد.

ابراهیم بیلی ادامه داد: مومنین آذربایجان و هر کسی که در راه جنبش مقاومت، فداکاری می‌کند با برنامه‌های قوی که بُعد فرهنگی قوی دارد و برنامه پربیننده‌ای است در جنبش حضور دارند.

رهبر جنبش مقاومت حسینیون آذربایجان با بیان اینکه برای تقویت بنیه و توانمندی شیعیان آذربایجان تلاش می‌کنیم، گفت: اگر ایجاد قدرت بازدارندگی باشد نه تنها علی‌اف بلکه هیچ کس دیگری هیچ غلطی نمی‌تواند بکند اما اگر قدرت بازدارندگی نباشد، روحانیون را زندانی می‌کنند و وضعیت امروز می‌شود که دشمن بعد از ۳۰ سال، گستاخ‌تر هم می‌شود.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران یک حرم است، ابراز کرد: اگر آسیبی به حرم وارد شود، تمام حرم‌ها محو و داغون می‌شوند لذا تمام جان، مال و اولاد ما فدای این حرم و رهبر انقلاب اسلامی و ولایت فقیه است.

ابراهیم بیلی با اشاره به جنگ اخیر قره‌باغ خاطرنشان کرد: در این جنگ وقتی طراحی بازی دشمن را دیدیم، فراخوان عمومی داده نشد اما به مردم نیز این روزها را گفته بودیم که این جنگ به خاطر محاصره ایران است.

وی افزود: به مردم گفته بودیم که این جنگ به خاطر محاصره ایران است تا سیاست‌های کثیف انگلیس و اسرائیل در آذربایجان اجرا شود و حیاط خلوت آن‌ها گسترده‌تر شود.

رهبر جنبش مقاومت حسینیون آذربایجان با تاکید بر اینکه ما محکم مواجهه خواهیم کرد و مطمئن هستیم که دشمن هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، گفت: اما باید همت و تلاش عمقی بکنیم.

وی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران ۳۱ سال قبل به عمق‌بخشی و توانمندسازی تاکید کردند و فرمودند که عمق‌بخشی فقط به این معنا نیست که در حد برگزاری هیات، نماز، مهر و تسبیح باشد.

ابراهیم بیلی با بیان اینکه با وجود مشکلات فراوان، وضعیت اقتصادی امروز ایران خیلی بهتر از آذربایجان است، خاطرنشان کرد: حتی اگر اسرائیل هم وارد آذربایجان شود باز هم اقتصاد آذربایجان بهتر نمی‌شود.

وی با تاکید بر اینکه پشتیبان ولایت فقیه و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای باشید، افزود: قدرت امروز تشیع هیچ وقت نبوده و تکرارشدنی هم نیست و مطمئن باشید اگر سیستم ولایت فقیه ضربه ببیند، تمام شیعیان و مستضعفان جهان محو و نابود می‌شوند و این ولایت فقیه است که امروز شیعه را در جهان، سربلند نگه داشته است.

انتهای پیام/
کد خبر: ۱۲۵۹۵
۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۴
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha