شورای شهرتهران
به گزارش تهران پرس، نرگس معدنی‌پور رئیس کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به برنامه کمیسیون فرهنگی اجتماعی برای معرفی بهتر پایتخت جهان اسلام چیست؟ اظهار کرد:کمیسیون فرهنگی اجتماعی، با هدف معرفی ظرفیت‌های ارزشمند فرهنگی اجتماعی و اعتلاء جایگاه کلانشهر تهران در سطح کشور، منطقه و جهان، بویژه در بین کشور‌های مسلمان، راهبرد‌هایی را در دست طراحی دارد از آن جمله گسترش همکاری با شهر‌های خواهرخوانده تهران، بویژه پایتخت‌های مهم جهان اسلام، گسترش دیپلماسی شهری با شهر‌های بزرگ منطقه و جهان و طراحی و پیاده سازی رویداد‌های بزرگ فرهنگی و هنری در قالب هایی، چون «هفته تهران» برای معرفی قابلیت‌ها و ظرفیت‌های ارزشمند فرهنگی و اجتماعی شهر تهران است.

 


وی در ادامه درباره وضوع شفافیت و اهمیت اجرایی شدن آن تصریح کرد: شورای اسلامی شهر تهران، یک نهاد سیاستگذاری و وضع مقررات مدیریت شهری در چارچوب و حدود تعیین شده در قانون است. همه کوشش ما در شورا، از جمله در کمیسیون فرهنگی اجتماعی این است که فرایند سیاستگذاری و وضع مقررات بویژه در موضوعاتی که از اهمیت بالایی در نزد شهروندان برخوردار است، بصورت شفاف، به اشتراک گذاشته شده و پس از  مشورت با کارشناسان و دریافت بازخورد‌ها، تصمیم گیری شود.


 


 رئیس کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: کمیسیون فرهنگی اجتماعی، در حال بررسی برای تهیه سندی جامع در خصوص پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی است که موضوع معتادان متجاهر نیز در آن لحاظ خواهد شد و راهکار‌هایی در این زمینه، طراحی و به اجرا گذاشته خواهد شد.


 


معدنی‌پور گفت: ما کوشش می‌کنیم که تهیه این سند، با رویکرد هم افزایی و تقسیم کار بین سازمانی صورت گیرد و مدیریت شهری با نهاد‌های مسئول و همکار در این زمینه، در چارچوب یک برنامه عمل مشخص، همکاری داشته باشد. باید به این نکته توجه داشته باشیم که راه حل پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی، از جمله اعتیاد و معتادان متجاهر در شهر تهران، هم افزایی و همکاری بین سازمانی در چارچوب یک برنامه عمل مشخص و قابل سنجش است.


 
کد خبر: ۱۲۴۷۸
۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۲
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha