IMG_2168+(1)
به گزارش تهران پرس، علی دیزجی در این جلسه بیان کرد: با توجه به اینکه مطابق ماده ۳ آیین نامه قانون حمایت از اطفال و نوجوانان مسئولیت اصلی حمایت از اطفال و نوجوانان در معرض خطر و بزه دیده بر عهده بهزیستی  بوده و با همکاری و مشارکت نهادهای حمایتی (کمیته امداد-شهرداری-بسیج-بنیاد مستضعفان-ستاد اجرایی فرمان امام (ره)) باید در قالب گروه‌های سیّار یا مستقر نسبت به شناسایی- پذیرش- حمایت... توانمند سازی اطفال و نوجوانان اقدام کنند.

 

وی ادامه داد: موضوع کودکان کار و خیابانی در تهران به پدیده ای دل آزار تبدیل گردیده و طبق سند تحول قضایی مدیریت این مسئله به اهتمام جدّی و کارآمد نیاز دارد.

 

این مقام قضایی همچنین تصریح کرد: در اجرای ماده ۶ آیین نامه مذکور گروه تخصصی (اورژانس اجتماعی) بقدر لازم و کفایت در تهران تقویت و متشکل گردد. همچنین در اجرای ماده ۳۷ آیین نامه موصوف علاوه بر مرکز و امکانات حمایتی آن سازمان از فضاها و امکانات فرهنگی-ورزشی و مددکاری شهرداری تهران ضمن تعامل سازنده در حمایت از اطفال و نوجوانان در معرض خطر استفاده مفید گردد.

 

معاون قضایی رئیس کل بیان نمود : در اجرای ماده ۴ آیین نامه در موارد شناسایی اطفال و نوجوانان در معرض خطر توسط ناجا و معرفی آنان به پایگاههای بهزیستی سریعاً نسبت به پذیرش اقدام و از هرگونه مسالحه ای که منجر به حضور فیزیکی این قبیل اطفال و نوجوانان در دوایر انتظامی ناجا می‌گردد بطور جدّ اجتناب گردد . اکیپهای مددکاری و گشتی آن سازمان در زمینه شناسایی کودکان بویژه کودکان زباله گرد بیش از گذشته فعال شده به نحوی که زمینه شناسایی و توانمند سازی اطفال و نوجوانان کار بویژه در مقوله زباله گردی بصورتی محسوس و جدّی فراهم گردد .همچنین در زمینه شناسایی و یا تحویل اطفال و نوجوانان بزه دیده اولویت اول تحویل طفل یا نوجوان به خانواده بوده و در صورت ضرورت به مراکز حمایتی معرفی گردد.

 

دیزجی تاکید کرد: لازم به ذکر است در اجرای ماده ۳۵ آیین نامه مذکور چنانچه اطفال و نوجوانان در معرض خطر که شناسایی یا معرفی شده اند از اتباع بیگانه باشند با تعامل با وزارت کشور زمینه بازگرداندن اطفال و نوجوانان به کشورشان با رویکرد خانواده محوری فراهم گردد.

 

دیزجی گفت: انتظار می رود با همکاری دستگاههای اجرایی موضوع قانون حمایت از اطفال و نوجوانان مصوب ۱۳۹۹ موضوع «کودکان کار و خیابانی» بویژه در حوزه زباله گردی و تکدی گری و اهتمام و مجاهدت عوامل محترم سازمانهای ذیربط در حوزه ی کودکان کار و خیابان بخصوص بهزیستی  این مسئله در اسرع وقت کنترل و مهار گردد.

 

انتهای پیام/
کد خبر: ۱۲۲۱۷
۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۱
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha