resized_272716_759
به گزارش تهران پرس، علی عبداله پور گفت: از ابتدای شیوع کرونا،  ضدعفونی قطارهای مترو در دستور کار قرار گرفت و فوری جنبه اجرایی یافت و به صورت مداوم  انجام می شود.

 

وی، با اشاره به کاهش میزان مسافران مترو در پایتخت گفت: با شیوع ویروس کرونا میزان مسافران مترو بیش از ۵۰ درصد کاهش یافت اما خدمات به مسافران وسعت پیدا کرد.

 

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه ادامه داد: قبل از شیوع ویروس کرونا اعزام قطارهای مترو بطور میانگین بالای ۵ دقیقه بود اما الان این میزان به زیر ۵ دقیقه رسیده است.

 

به گفته وی، در زمانی که در برخی ایستگاه های مترو از جمله خطوط یک و ۲ در برخی ساعات افزایش جمعیت داریم به منظور جلوگیری از تجمع، قطارهای فوق العاده اعزام خواهد شد.

 

آماده خدمات به دانش آموزان و دانشجویان هستیم

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران در خصوص خدمات رسانی در فصل بازگشایی مدارس و دانشجویان نیز گفت: هنوز بازگشایی کامل دانشگاه ها و مدارس بطور رسمی اعلام نشده است، اما ناوگان مترو تهران آمادگی دارد با تمام ظرفیت در خدمت قشر دانش آموز و دانشجو باشد.

 

به گفته وی، این آمادگی وجود دارد که در صورت بازگشایی مراکز علمی ظرفیت قطارهای مترو افزایش یاید و در برخی ساعات به ویژه صبحگاهی قطارهای فوق العاده اعزام و سرفاصله حرکت قطارها کاهش یابد.

 

ضدعفونی قطارهای مترو تهران تا قطع کامل زنجیره کرونا ادامه دارد

عبداله پور با بیان اینکه هم اکنون میزان مسافران مترو تهران حدود ۸۰۰ هزار نفر است، گفت: با وجود کاهش چشمگیر مسافران سرفاصله حرکت قطارها افزایشی نبوده و در مدت ۲ سال اخیر کاهشی بوده است.

 

به گفته وی، با کاهش سرفاصله حرکت قطارها میزان شلوغی قطارهای مترو کم شده اما در برخی ساعات به ویژه ساعات اوایل صبح که کارمندان در حال رفتن به محل کار هستند شاهد ازدحام در قطارهای مترو هستیم که البته اگر مدارس و دانشگاه ها بازگشایی شود حتما قطارهای فوق العاده به ایستگاه ها اعزام خواهد شد.

 

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران ایستگاه های خطوط یک، ۲، ۴ و ۳ را به عنوان پرمسافرترین ایستگاه های این ناوگان اعلام کرد.

 

به گزارش تهران پرس، ناوگان مترو تهران در هفت خط و ۱۴۰ ایستگاه فعال است.
کد خبر: ۱۱۵۵۵
۰۵ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۳
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha