IMG-20210505-WA0030
سردار زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی در گفت‌وگو با خبرنگار تهران پرس با اشاره به اقدامات انجامی در ایام دفاع مقدس عنوان کرد: در ایام دفاع مقدس اقدامات مختلفی مانند کمک مومنانه، توزیع بسته معیشتی و بسته‌های بهداشتی و درمانی، توزیع لوازم مورد نیاز دانش آموزان به صورت رزمایش در همه استان های کشور برگزار گردید.

 

رئیس سازمان بسیج سازندگی با بیان اینکه رزمایش استان تهران نیز در حرم مطهر امام برگزار شد، افزود: اقدامات بسیج سازندگی در همه استان‌ها بر اساس یک برنامه زمان بندی شده در حال انجام است. برخی استان ها نیز  بخشی از اقدامات مذکور را پررنگ تر انجام می‌دهند اما تمام استان‌ها در هفته دفاع مقدس، نهضت کمک مومنانه را در دستور کار دارند.

 

سردار زهرایی به اقدامات بسیج سازندگی از ابتدای سال جدید اشاره کرد و گفت:برای ماموریت امسال خود، ۹ مقطع تعریف کرده‌ایم که الان در مقطع پنجم قرار داریم که تا پایان ماه صفر ادامه خواهد داشت.

 

وی ادامه داد: در این ۵ مقطع ماموریت خود، بالای هزار زندانی آزاد و  ۳۷۰۰ هزار بسته معیشتی توزیع و معادل همین مقدار بسته بهداشتی و درمانی توزیع شده است.

 

رئیس سازمان بسیج سازندگی افزود: نزدیک به ۱۳هزار جهیزیه اعطا و بالای ۵ هزار مرمت خانه نیازمندان انجام شده است. ضمن آنکه اقلام مورد نیاز دانش آموزان نیز در اختیار آنها قرار داده شده است.

 

سردار زهرایی با اشاره به اقدامات بسیج سازندگی در نهضت کمک مومنانه بیان کرد: کمک مومنانه ذیل ۹ کمیته متناسب با جامعه هدف خود در حال انجام است و امیدواریم تا پایان سال نیز در ۴ مقطع باقی مانده این ماموریت خود را ادامه دهیم.

 

وی اظهار داشت: حتی اگر ویروس منحوس کرونا رخت بر بندد، ما در بسیج سازندگی نهضت کمک مومنانه را ادامه خواهیم داد و نقطه هدفمان نیز محرومینی هستند که مددجوی کمیته امداد و بهزیستی نمی‌باشند. یگان عمل کننده ما نیز پایگاه‌های خواهر و برادر و گروه‌های جهادی هستند.

 

رئیس سازمان بسیج سازندگی ادامه داد: نهضت کمک مومنانه نهضتی مردمی است و به همین مناسبت قرارگاهی به نام امام حسن مجتبی (علیه السلام) تشکیل شده است که نهادهای حاکمیتی عضو این قرارگاه هستند و دبیرخانه نیز در بسیج سازندگی قرار دارد و به طور کلی کار اجرایی بر عهده بسیج و مردم است.

 

سردار زهرایی افزود: کار ما در این نهضت جمع کردن کمک‌های مردمی برای خود مردم است و این به سمت می رویم که خدمات مومنانه‌ را به صورت دائمی ادامه دهیم و شناسایی دقیقی از فضای موجود داشته باشیم و توانگران را به افراد نیازمند متصل کنیم.

 

رئیس سازمان بسیج سازندگی به اقدامات انجام شده طی سال گذشته اشاره ای کرد و گفت: در سال گذشته اقدامات ما با توزیع بسته‌های معیشتی آغاز شد و در ادامه اقداماتی مانند آزادسازی ۵۲۸۰ زندانیان، ایجاد ۱۵ هزار فرصت شغلی برای افرادی که بر اثر کرونا بیکار شده بودند، تهیه جهیزیه و لوازم التحریر، نذر قربانی، توزیع طعام گرم بین مردم نیازمند، تعمیر ۱۲ هزار خانه محرومین توسط بسیج سازندگی اجرایی گردید.

 

سردار زهرایی در پایان درباره اثربخشی اقدامات بسیج سازندگی و نقش کمک مردمی در ایام کرونا نیز تصریح کرد: طبق بررسی های ما، مردم ۵ برابر نهادهای حاکمیتی و دستگاه های اجرایی در کمک مومنانه در ایام کرونا پای کار آمده‌اند که این قابل تقدیر است.

 

 

انتهای پیام/الف
کد خبر: ۱۱۴۵۸
۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۹
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha