۱۵۶۴۱۵۵۴۴
 

 

محمداسماعیل کوثری، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار تهران پرس درباره مسائل اولویت‌دار شهر تهران بیان کرد: لغو طرح ترافیک و استفاده از وسایل عمومی به منظور سهولت رفت و آمد مردم از جمله اولویت های موجود در شهر تهران است که باید مورد رسیدگی جدی قرار گیرد.

 

کوثری با تاکید بر لزوم استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در شهر تهران عنوان کرد: در مجلس هفتم قانونی مصوب شده است که بر مبنای آن ۷۵ درصد فضای تردد عمومی خودروها در سطح شهر به ویژه شهر تهران بایستی متعلق به وسایل نقلیه عمومی باشد که اگر این مسئله محقق و زیرساخت‌های استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی نیز تامین شود، موجب کاهش آلودگی هوا می شود و شهروندان نیز اطمینان داشته باشند که ترددشان این گونه مطمئن صورت می‌گیرند و می‌توانند به موقع به امورات خود برسند.

 

وی با اشاره به وضعیت آلودگی هوا نیز عنوان کرد: اکنون که به فصل پاییز نزدیک می‌شویم، بایستی مسئولان شهری تهران توجه جدی به این موضوع کنند و فکر اساسی صورت گیرد تا فضای سالم برای زندگی شهروندان تهرانی ایجاد شود.

 

نماینده مردم تهران با اشاره به وضعیت ترافیکی شهر تهران نیز عنوان کرد: علی رغم زحمات نیروهای راهنمایی و رانندگی اما همچنان شاهد بی نظمی در خیابان‌ها و معابر شهر هستیم بالاخص از سوی موتورسواران که نسبت به رعایت قوانین، تخلف می‌کنند. البته شهرداری قطعا به این مسئله توجه دارد اما این انتظار وجود دارد که یک فکر اساسی برای این موضوع کند و با اقدامات لازم از بار ترافیکی شهر تهران بکاهد.

 

کوثری به موضوع نظافت و زیبایی پایتخت نیز گریزی زد و گفت: بایستی شهرداری تهران تدابیری در این خصوص اتخاذ کند تا چهره شهر تهران زیباتر و تمیزتر از گذشته باشد به طوری که وقتی مردم وارد یک فضای عمومی می‌شوند، به آنها شادابی دست دهد.

 

وی در ادامه به شرایط کرونایی پایتخت نیز اشاره ای کرد و گفت: باتوجه به میزان ابتلا و فوتی در تهران، بایستی این وضعیت به احسن وجه مرتفع شود. البته اقداماتی نیز تا کنون شده است و دستگاه‌های مختلف اعم از شهرداری تهران، بسیج، سپاه، ارتش و وزارت بهداشت وارد عمل شده‌اند و واکسیناسیون گسترده در دستور کار قرار گرفته است که این اقدام خوبی است.

 

 

انتهای پیام/الف
کد خبر: ۱۱۳۵۷
۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha