عیسی-مالمیر
 

عیسی مالمیر مسئول بسیج جامعه پزشکی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی تهران پرس با اشاره به آخرین اقدامات انجامی در موضوع مقابله با کرونا عنوان کرد: یکی از راهبردهای مهم گام پنجم در مقابله با کرونا بحث واکسیناسیون است.

 

مسئول بسیج جامعه پزشکی تهران در ادامه توضیح داد: با توجه به رویکرد جدید جهادی دولت به ویژه وزیر بهداشت و اقدامات ایشان در بحث تامین واکسن که طی هفته‌های اخیر اتفاق افتاد، یکی از موضوعاتی که سیاستگذاران نظام سلامت به آن معتقد هستند، موضوع تسریع در واکسیناسیون است.

 

مالمیر با اشاره به روند اثربخشی واکسیناسیون در کاهش آمار مرگ و میر تصریح کرد: تا کنون سرعت واکسیناسیون در تهران ۲ تا ۳ برابر شده است؛ یعنی روزانه از ۳۰ هزار دوز به ۶۰ هزار دوز و اکنون به ۱۳۰ هزار دوز رسیده ایم که امیدواریم طی هفته‌های آینده این رقم به واکسینه کردن ۳۰۰ هزار نفر در روز برسد.

 

مسئول بسیج جامعه پزشکی تهران در ادامه مطرح کرد: ما در مجموعه بسیج معتقد هستیم که می توانیم به صورت جهادی در طی یک هفته واکسیناسیون کل تهران بزرگ را انجام دهیم. در همین راستا به دنبال تدوین طرحی هستیم تا درصورت تامین واکسن، ظرف یک هفته کل شهروندان تهرانی را واکسینه کنیم.

 

مالمیر ادامه داد: وزیر بهداشت در بحث تامین واکسن اعلام کردند، هرچقدر سرعت واکسیناسیون افزایش یابد، واکسن نیز به همان میزان تامین خواهد شد، به نحوی که هم اکنون بین ۲۰ تا ۳۰ میلیون واکسن در اختیار وزارت بهداشت قرار دارد، تنها فرآیند لیبل زدن آن قدری طول کشیده است که طی روزهای آینده محقق خواهد شد و جای نگرانی بابت تامین واکسن وجود ندارد.

 

مسئول بسیج جامعه پزشکی تهران در توضیح بیشتر بیان کرد: جلسات کارشناسی درباره طرح واکسیناسیون یک هفته ای مردم تهران برگزار شده است و تا فردا این طرح نهایی و جهت استحضار به ریاست سازمان بسیج و وزارت بهداشت ارسال می شود. در اثنای اینکه طرح از نظر نرم افزاری تنظیم می‎شود، مسئولان نواحی ۲۳گانه بسیج تهران بزرگ نیز مشغول تامین زیرساخت‌های لازم برای اجرای این طرح هستند و امیدواریم درصورت تایید طرح توسط ریاست سازمان بسیج و وزیر بهداشت، بتوانیم ظرف یک هفته کل تهران بزرگ را واکسینه کنیم.

 

 

انتهای پیام/الف
کد خبر: ۱۰۹۱۴
۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۲
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha