کد خبر: ۱۰۵۱۳
۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۱

اجرای سی‌امین رزمایش طرح شهید سلیمانی در تهران

Negar_۲۰۲۱۰۹۰۲_۱۹۱۰۰۵
به گزارش خبرنگار تهران پرس؛ سی‌ امین رزمایش طرح شهید سلیمانی به منظور مقابله با بیماری کرونا به همت سپاه و بسیج با حضور سردار حسن زاده فرمانده سپاه محمدرسول الله(ص)تهران بزرگ در منطقه ۴ تهران برگزار شد.

سردار حسن زاده در ادامه بازدیدها از اجرای طرح شهید سلیمانی در منلطق مختلف تهران، امروز از محل استقرار رزمایش این طرح در منطقه ۴ نیز بازدید نمود.

محمدمهدی عظیمی معاون بهداشت و درمان قرارگاه پدافند زیستی سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ در گفتگو با خبرنگار تهران پرس از برگزاری ۳۰ رزمایش در مرحله سوم طرح شهید سلیمانی در تهران بزرگ خبر داد.

وی افزود: تا به امروز ۳۰ رزمایش در مناطق ۲۳گانه تهران برگزار شده است.

عظیمی تصریح کرد: این رزمایش ها در جهت حساسیت عمومی، آگاهی و بالابردن سطح سواد سلامت مردم در تهران بزرگ در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: محوریت اصلی این رزمایش، نظارت همگانی، نظارت تخصصی و حمایت از اقشار آسیب پذیر و مراقبت است.

معاون بهداشت و درمان سپاه تهران بزرگ تاکید کرد: براساس دستور فرمانده کل سپاه، ظرفیت خوردویی، موتوری و نیروی انسانی سپاه و بسیج تهران بزرگ به صورت محله محور در حال مقابله با کرونا در سطح تهران هستند.

وی ادامه داد: این رزمایش ها به صورت هفتگی در نواحی بسیج برگزار می‌شود و حوزه‌ها و پایگاه‌ها مسئله مقابله با کرونا را به طور مستمر در محله‌ها و مساجد پیگیری می‌کنند.

عظیمی با اشاره به گسترش این رزمایش طی دو هفته آینده گفت: طرح شهید سلیمانی در دو هفته آینده با قدرت بیشتری در تهران برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: ابتکاری که در طرح شهید سلیمانی انجام شده است، حمایت از اقشار آسیب دیده است که توان موتوری سپاه، مایحتاج مردم را تهیه و در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند.

معاون بهداشت و درمان سپاه تهران بزرگ با اشاره به نقش سپاه تهران در موضوع واکسیناسیون گفت: مراکز تجمیعی ایجاد شده توسط وزارت بهداشت و درمان با همت بسیج و سپاه تکمیل و تجهیز شده اند که هم‌اکنون نیروهای داوطلب آموزش دیده در حال انجام واکسیناسیون هستند.

وی ادامه داد: ظرفیت این مسئله وجود دارد که در صورت تامین واکسن به طور گسترده، سپاه به صورت دو شیفت مراکز واکسیناسیون را فعال کند. در همین راستا بیش از یک‌هزار نفر آموزش دیده‌اند.

عظیمی در پایان گفت: یکی از اقدامات فاخر طرح شهید سلیمانی تامین اکسیژن مورد نیاز بیماران کرونایی است. نزدیک به یک هزار کپسول اکسیژن و ۳۰۰ دستگاه اکسیژن ساز تهیه شده‌است که به صورت دوره ای در اختیار بیماران قرار می‌گیرد.

ارسال نظر
captcha