۱۳۹۹۰۴۲۰۱۱۲۱۵۸۸۵۲۰۷۵۲۶۷۴
اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی تهران پرس با اشاره به تایید طرح جهش تولید و تامین مسکن توسط شورای نگهبان، گفت: مدت ها بود که طرح جهش تولید و تامین مسکن در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی مطرح بود و همه نمایندگان این کمیسیون تلاش داشتند که با تصویب یک طرح جامعه در خصوص مسکن، به خانه دار شدن مردم کمک شایانی کنند تا در این شرایط بحرانی اقتصادی، همچنان امید به خانه دار شدن در میان اقشار ضعیف و متوسط جامعه وجود داشته باشد.

وی تاکید کرد: بحمدالله بعد از ماه ها بررسی این طرح در کمیسیون عمران و تصویب در صحن علنی مجلس، شاهد تایید این طرح در شورای نگهبان بودیم که به شرط اجرای صحیح این طرح، اثرات زیادی در حوزه مسکن خواهیم داشت.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: طبق طرح جهش تولید مسکن، دولت مکلف به ساخت یک میلیون واحد مسکونی در طول یک سال است و برای تامین هزینه این ساخت و سازها، تمام هزینه ها در قانون پیش بینی شده و منافع مالی اش مشخص است.

زمین ارزان و تسهیلات بانکی برای خرید مسکن

شاکری با بیان اینکه ۸۰ درصد هزینه ساخت واحدهای مسکونی از محل منابع تسهیلاتی بانک‌ها با سود ۹ الی۱۲ درصد و در روستاها تا ۴ درصد پرداخته خواهد شد، خاطر نشان کرد: تامین زمین برای ساخت و ساز مسکن از سوی دولت خواهد بود و علاوه بر آن، تسهیلات برای ساخت بیش از یک میلیون واحد مسکونی در طول سال برای کشورمان در نظرگرفته شده است که انشالله در دولت سیزدهم، شاهد اجرای این طرح خواهیم بود و دولت سابق، میل و اراده قوی برای اجرای این طرح نداشت.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: تصریح کرد: وزارت اقتصاد و راه و شهرسازی باید بانک ها را به پرداخت تسهیلات مسکن ملزم کنند و از سوی دیگر، به این طرح سرعت بخشید تا مردم به زودی اثرات این طرح را مشاهده کنند.

وی افزود: تامین زمین ارزان و رایگان، یکی از مهمترین موارد برای ساخت مسکن با قیمت پایین بود که بحمدالله طرح جهش تولید مسکن نیز از دولت خواسته که در این راستا همکاری ویژه ای داشته باشد و یقینا با اجرای دقیق این طرح، مردم همچنان امیدوار به صاحب خانه شدن باشند.

انتهای پیام/
کد خبر: ۱۰۳۸۱
۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha