زالی
به گزارش خبرنگار اجتماعی تهران پرس؛ دکتر علیرضا زالی، فرمانده ستاد مبارزه با کرونای تهران بزرگ امروز در نشست مشترک ستاد کرونای تهران ضمن تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) اظهار کرد: جلسه امروز به منزله آغاز یک عملیات جدید در مقابله با ویروس کرونا در شهر تهران است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در بیستم مرداد ماه سال جاری گفت: راهبردهای رزمایش ما بر اساس بیانات ایشان ترسیم شده است. این راهبردها را از امروز به عنوان مبانی ادامه مسیر تلقی می‌کنیم.

دکتر زالی خاطرنشان کرد: ابتدا طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در روزهای تلخی همچون امروز آغاز به کار کرد؛ روزهایی که در بالاترین میزان مرگ و میر و جولان ویروس کرونای انگلیسی در تهران بود و زمستان و پاییز سختی را پیش رو داشتیم.

وی ادامه داد: به برکت همت بلند شما و طرح شهید حاج قاسم سلیمانی ۱۸ هفته بین پیک سوم و چهارم فاصله انداختیم. در حالی که بین خیز دوم و سوم در تهران فاصله‌ای نداشتیم.

دکتر زالی با تاکید براینکه طرح شهید حاج قاسم سلیمانی یک طرح عملیاتی است، عنوان کرد: این طرح یک عملکرد موفق در کارنامه ما است و از این به بعد با استحکام و قوت به این مسیر ادامه خواهیم داد.

وی ضمن تشکر از سردار حسن زاده فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ خاطرنشان کرد: باید برای سه هفته آینده برنامه ریزی کنیم و این طرح زمان دار باشد.

فرمانده ستاد مبارزه با کرونای تهران اظهار کرد: ۶ راهبرد واکسیناسیون، بیماری و… در دستور کار قرار دارد که هر یک از راهبردها سرفصل هایی را در برمی‌گیرد.

وی افزود: در اجرای مرحله نخست طرح شهید حاج قاسم سلیمانی جلساتی به صورت مستمر برگزار می‌شد که در این جلسات نقاط قوت و ضعف طرح مورد بررسی قرار می‌گرفت، امیدوارم در این دوره نیز این جلسات بررسی طرح برگزار شود.

دکتر زالی گفت: مهمترین مولفه واکسیناسیون است که الحمدالله خبرهای خوبی دراین حوزه وجود دارد، به نظر می‌رسد شنبه و پنج شنبه هر هفته شاهد واردات واکسن به کشور باشیم.

وی عنوان کرد: انجام واکسیناسیون در تهران منجر به کاهش مرگ و میر ناشی از کرونا در سنین بالای ۷۰ سال شده و میزان بستری در این سنین به صورت چشمگیری کاهش پیدا کرده است.

دکتر زالی با تاکید بر اثر گذاری واکسیناسیون در تهران گفت: در موج پنجم کرونا میزان بستری در سنین بالای ۶۵ سال، ۳۲ درصد است. در صورتی که در زمان مشابه سال گذشته ۸۰ درصد بود! کاهش ۵۰ درصدی بستری افراد بالای ۵۰ سال اثر واکسیناسیون است.

وی بیان کرد: از امروز باید به واکسیناسیون در تهران سرعت ببخشیم؛ از همین رو مراکز واکسیناسیون باید افزایش پیدا کند و مراکز موجود نیز به صورت دو شیفت، واکسن تزریق کنند.

دکتر زالی تصریح کرد: بیماریابی بسیار مهم است و تست در این حوزه بسیار مطرح است. خلأهای بهداشتی در تهران وجود دارد که انجام تست برای گروه های پرخطر همانند گرمخانه‌های شهرداری، محل نگهداری معتادهای متجاهر و زندان ها و … را حائز اهمیت کرده است. بنا به درخواست ما سردار سلامی اعلام کردند که در این زمینه کمک خواهند کرد.

وی گفت: منطقه ۴، ۸ و ۱۳ آسیب پذیرتر از دیگر نقاط است. راه اندازی تیم های همیار سلامت و استقرار آن ها در میادین بسیار اثربخش و راهگشا است. پیش‌بینی می‌کنیم از اواسط این هفته با کاهش آمار مرگ و میر و هفته آینده با کاهش بستری بیماران کرونا مواجه باشیم.

انتهای پیام/
کد خبر: ۱۰۰۸۹
۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۲
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha