۹
به گزارش تهران پرس به نقل از روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، علی اشراقی با اعلام خبر فوق گفت: نهمین جلسه کمیسیون ماده پنج در سال جاری به ریاست دکتر حناچی شهردار تهران با حضور اعضاء، مهندس هاشمی رفسنجانی رئیس شورای اسلامی شـــهر تهران، مهندس گلپایگانی معاون شهرسازی و معماری تشکیل شد و طرح احداث مجموعه ای آزمایشگاهی با هدف بهبود فعالیت های زیست محیطی و کنترل کیفیت هوای شهر تهران مورد بررسی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: به منظور رفع مشکلات زیست محیطی ناشی از آلودگی شدید هوای شهر تهران ، ضروری است که کیفیت هوا، به صورت مستمر پایش شده و اقدامات مربوط به مقابله با آلودگی هوا، مورد ارزیابی قرار گیرد. در همین راستا توافقنامه ای فی مابین شرکت کنترل کیفیت هوای تهران و آژانس همکاری های بین المللی ژاپن (جایکا) تنظیم شده است که براساس این قرارداد، طرف ایرانی مسئولیت اختصاص فضا و ساختمان مناسب و طرف ژاپنی مسئولیت تأمین تجهیزات مناسب و همچنین مطالعات مرتبط با طرح های کاهش آلودگی هوا را به عهده دارند.

وی با اشاره به موافقت شورای اسلامی شهر تهران و سازمان برنامه و بودجه کشور با انجام توافق مذکور، ادامه داد: در نهمین جلسه کمیسیون ماده پنج سال جاری، اعضاء پس از استماع گزارش مشاور طرح به بررسی موضوع پرداختند و نهایتاً با اختصاص زمینی در محدوده بزرگراه شهید باکری، در شمال پارک میلاد واقع در منطقه ۵ شهر تهران، برای اجرای این طرح موافقت کردند.

در ادامه این جلسه، نقشه های اصلاحی برخی از معابر طرح تفصیلی و طرح های اجرایی نیز مورد تأیید اعضاء قرار گرفت.

شهردار تهران در پایان آخرین جلسه کمیسیون ماده پنج در دوره پنجم مدیریت شهری، از همراهی و همکاری اعضاء این کمیسیون در پیشبرد اهداف و برنامه ها قدردانی و تشکر کرد.
کد خبر: ۹۶۵۴
۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۵
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha