IMG-20210726-WA0120
به گزارش تهران پرس؛صبح امروز نشست خبری پلیس راهور تهران بزرگ با حضور سردار محمد حسین حمیدی و سرهنگ علی همه خانی در سالن جلسات پلیس راهور پایتخت برگزار شد.

سردار محمد حسین حمیدی در این نشست ضمن تبریک عید غدیر اظهار کرد: ماه عسل اتفاقات و رویکردهای پلیس راهور، کاهش در تصادفات بود.

وی ادامه داد: در طرح موتوریار ۹۸هزار و ۳۱۱ نفر در قالب طرح موتوریار آموزش میدانی دیدند و در ۴ماه نخست سال جاری هیچ موتورسیکلتی به پارکینگ انتقال داده نشد و ۲ درصد حوادث موتورسیکلت سواران نیز کاهش یافت.

سردار حمیدی بیان کرد: طرح موتوریار در حوزه انضباط بازدارندگی خود را داشت. از ابتدای سال جاری با اقدامات خوبی که با شهرداری داشتیم ۷۶ نقطه حادثه خیز شناسایی شد.

وی افزود: همچنین با روشن سازی و ایمن کردن پل ها دیگر امکان مخفی کردن افراد معلوم‌الحال وجود ندارد.

رئیس پلیس راهور تاکید کرد: تشدید برخورد با تخلفات حادثه ساز خصوصا رانندگان پرخطر و احضار آن ها توسط مقامات قضایی را در دستور کار داشتیم و تذکر دادیم. در حوزه موتور سنگین ها ، مراجع قضایی احکام سنگینی را اتخاذ کردند. ۵هزار و ۸۰۳ دستگاه موتورسیکلت هارا ترخیص کردیم .

رییس پلیس راهور پایتخت اشاره کرد:۷۲۰دستگاه خودرویی که در پارکینگ ها رسوب کرده، در اختیار مالکین قرار گرفت.

این مقام انتظامی تاکید کرد: در حوزه برخورد با تخلفات حادثه ساز ۱۴ درصد رشد داشتیم. زمان برخورد حضور همکاران ما در صحنه همزمان با تماس شهروندان کاهش زمانی داشتیم؛ که به ۱۰ دقیقه رسیده است. برابر آمار پزشک قانونی در ۳ ماهه گذشته در سومین سال متوالی کاهش تصادفات را داشتیم.

وی با اشاره به برنامه های آینده ناوگان حمل بار سطح شهر تهران اشاره کرد: در ناوگان باری میکسرها، جرثقیل مشکلاتی هست که بایستی ساماندهی شود و خدمات ارزنده ای را به مردم ارائه خواهیم داد. برابر ماده ۳۱ و ۳۲ قانون آیین نامه مسئولیت مربوطه در شهر با شهرداری ها است و پلیس به عنوان ناظر و امین مردم پیگیر هست تا محقق کند.

سردار حمیدی اشاره کرد: با بازگشایی مدارس، ترافیک سطح شهر متفاوت خواهد بود؛ سرویس مدارس را باید ساماندهی کنیم سازمان متولی و مسئول را پای کار خواهیم آورد‌.

وی افزود: نگاه اکثر مدیران ما در شهر و شهرسازی ، خودرو محوری بوده است. عرصه را بر خودرو بایستی تنگ کنیم تا آلودگی هوا و آلودگی صوتی کاهش یابد که مطالبه جدی پلیس است . بیشترین آسیب را پلیس های راهور می بینند.

سردار حمیدی گفت: کاهش ۱۰ درصدی حوادث را برنامه ریزی کرده‌ایم. سند جامع مدیریت ترافیک را در شهر تهران پیگیر هستیم که محقق شود که در بخش های زیر ساختی کمک فراوانی را به ما خواهد کرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: با رانندگانی که سگ در داخل خودروهای خود نگه می دارند و باعث حواس پرتی آن ها می‌شود، برخورد می کنیم.

ساراپیرانه/ انتهای پیام
کد خبر: ۹۳۸۰
۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۸
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha