۲۰۲۱۰۷۲۶_۰۹۱۲۲۹
مریم هاشمی عضو تیم ملی ووشو ایران و دارنده ۴ مدال جهانی در گفتگو با تهران پرس درباره حضور پررنگ و موفقیت‌آمیز ورزشکاران ایرانی در رویداد المپیک گفت: درحالی‌که شرایط نامناسب کرونایی را در آسیا و ایران تجربه می‌کنیم، حضور ورزشکاران ایرانی در رقابت‌های المپیک توکیو اتفاق بسیار خوبی است که در این چندروزه رخ‌ داده است.

وی ادامه داد: درحالی‌که کرونا بر ورزش ایران بسیار اثرگذار بود، توانستیم نسبت به دوره‌های قبل المپیک، نفرات بیشتری را راهی این بازی‌ها کنیم که بسیار قابل‌تقدیر و از موضوعات افتخار برانگیز است.

قهرمان جهانی ووشو با اشاره به کسب مدال طلا از سوی جواد فروغی گفت: ابتدا باید به این ورزشکار کشورمان تبریک گفت که به‌عنوان یک مدافع سلامت در خط مقدم مبارزه با کرونا ایستاد و در المپیک توانست قهرمان تیراندازی جهان شود. مدال‌آوری آقای فروغی آن‌قدر افتخار برانگیز بود که بنده پس از قهرمانی جواد فروغی به‌عنوان یک ایرانی اشک شادی ریختم.

هاشمی افزود: اینکه جواد فروغی در سن ۴۱ سالگی موفق به کسب مدال المپیک شد، یک اقدام بسیار ارزشمند است که اثبات می‌کند انسان در هر سن، در هر شرایط کاری، با هر زبان و گویشی و با هر فرهنگ و اقلیم می‌تواند موفق شود. بازتاب این موفقیت در جامعه نشان‌دهنده نقطه روشن و انرژی مثبتی در شرایط ناامیدی امروز مردم است.

عضو تیم ملی ووشو ایران با ابراز ناراحتی از عدم دست‌یابی برخی از ورزشکاران بنام در رقابت‌های المپیک گفت: اینکه ورزشکارانی چون آقای کیارش رستمی، قهرمانی از استان کرمانشاه و سرکار خانم نازنین رحمانی ورزشکار قایقرانی کشورمان که در رقابت‌های قبلی بسیار خوش درخشیده بودند، جواز حضور در المپیک را کسب نکردند موجب رنجش خاطر شد. البته اکنون فرصت مناسبی است که برای افراد حاضر در المپیک با تمام وجود آرزوی پیروزی و سربلندی کنم.

هاشمی درباره تأثیرات اجتماعی ورزش گفت: ورزش هم از بعد جسمی و هم روحی برای سلامت جامعه مفید است. یعنی مردم با ورزش‌های همگانی که در ایران نیز بسیار پذیرفته‌شده است، سلامت خود را تأمین می‌کنند و با پرورش قهرمانان جهانی شادی و نشاط را به جامعه تزریق می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه هیچ موضوع و رویدادی به‌اندازه یک رویداد ورزشی نمی‌تواند تمام جامعه را خوشحال و یا ناراحت کند، تصریح کرد: اشک هانیه رستمیان و نجمه خدمتی دو ورزشکار زن ایرانی پس از قهرمانی فروغی را می‌توان خوشحال‌کننده‌ترین لحظات المپیک توکیو توصیف کرد.

قهرمان جهانی ووشو با اشاره به ظرفیت بالای جوانان ایران گفت: ظرفیت جوانان ایران در ۸ سال دفاع مقدس قابل ارزیابی است، نسلی که در برابر ظلم همواره ایستاده و تا به امروز با رهبر معظم انقلاب این مسیر را ادامه داده است. مردم ما جنگیدن در مقابل نابرابری و ظلم را به خوبی آموخته‌اند که این موضوع به مردم اعتمادبه‌نفس بالایی داده است.

هاشمی در پایان اظهارات خود گفت: اینکه شبکه‌های رسانه‌ای اعم از تلویزیون، رادیو، وب‌سایت‌ها و خبرگزاری‌ها برای ورزش کشور تا حد زیادی ارزش قائل شده اند و برنامه‌های المپیک را پوشش می‌دهند بسیار جای خرسندی است. اتفاقی که جایگاه ورزش کشور را در آینده ی پیش رو بالا می‌برد.

انتهای پیام/
کد خبر: ۹۳۷۰
۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۲
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha