۶۷۴۸۵۷۹_۶۷۳
به گزارش تهران پرس، به نقل از شبکه تلویزیونی العربیه،سندی از اتحادیه اروپا سهم ناچیز این اتحادیه در تامین واکسن مورد نیاز کشور‌های فقیر را در مبارزه با بیماری کووید ۱۹ فاش ساخت.

این سند که موضوع آن سهم اتحادیه اروپا در بذل و بخشش واکسن‌های کروناست، ثابت می‌کند کشور‌های عضو این اتحادیه بخش بسیار ناچیزی از واکسن‌های اضافی خود را به کشور‌های فقیر داده اند که بیشتر این واکسن ها، آسترازنکاست.

بر اساس این سند سهم اروپا در این زمینه کمتر از سه درصد از مجموع صد و شصت میلیون دوزی است که قصد داشت برای مهار کرونا، آن را به کشور‌های فقیر واگذار کند.

همچنین این سند نشان می‌دهد طرح اروپا برای خرید واکسن‌های کرونا، به دلیل مشکلات در خط تولید، به صورت موقت با مشکلاتی مواجه شده است.

این سند می‌افزاید، اتحادیه اروپا برای واکسینه کردن هفتاد درصد افراد بالغ در اروپا، واکسن کافی دریافت کرده است در حالی که در کشوری مثل آفریقای جنوبی فقط هفت درصد ساکنانش واکسینه شده اند.

گفتنی است اوایل زمستان سال گذشته کمیسیون اتحادیه اروپا وعده داد که ایده مکانیسم «توزیع واکسن اروپا» را دنبال خواهد کرد و تا زمانی که کوواکس بتواند میزان قابل‌توجهی واکسن به کشور‌های فقیر بدهد، آن را ادامه می‌دهد. درواقع، برنامه این بود که در کنار حمایت از کوواکس، اروپا مکانیسم مستقل دیگری هم برای اهدای واکسن داشته باشد. این ایده همچنین به کشور‌های اروپایی اجازه می‌دهد کشور‌های هدف را خودشان با توجه به سیاست‌ها و روابط دیپلماتیکشان تعیین کنند؛ برای مثال برخی به حوزه بالکان، تعدادی به آمریکای لاتین، عده‌ای به آسیا و برخی به آفریقا کمک کنند.

کمیسیون اروپا اخیرا سعی کرده اطلاع‌رسانی گسترده‌ای درباره برنامه‌های خود در زمینه توزیع واکسن انجام بدهد. مسئولان این قاره ادعا می‌کنند صادرکننده اصلی واکسن هستند و اجازه داده‌اند ۲۰۰ میلیون دوز واکسن دست‌کم به ۴۴ کشور ثروتمند و فقیر ارسال شود؛ یعنی میزانی برابر با حجمی که برای شهروندان اروپا توزیع شده است.
کد خبر: ۹۲۸۳
۰۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۹
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha