n00732514-b
 

 گروه سیاسی تهران پرس؛ شب گذشته گفتگوی خبری با حضور عبدالناصر همتی نامزد انتخابات ریاست جمهوری و رئیس تازه برکنارشده بانک مرکزی از آنتن شبکه دوم سیما پخش شد.

 

همتی در گفتگوی خبری شب گذشته به جای ارائه برنامه متقن و مشخص، شخصیت های مختلف را سیبل هجمه‌های شدید خود قرار داد. اقدامی که بیش از پیش دست تهی همتی برای مدیریت کشور را نمایان کرد؛ مسئله ای که در دوران تصدی او به عنوان رئیس بانک مرکزی مشهود بود.

 

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری از عدم احراز صلاحیت برخی داوطلبان (اصلاح طلب) گلایه و تلاش کرد نظر اصلاح طلبان را برای حمایت از وی در انتخابات جلب کند و بیان کرد: «من متاسفم بابت اینکه داوطلبان ذی‌صلاح نتوانستند به عرصه وارد شوند. من تلاش می‌کنم نماینده شایسته‌ای از طرف آنها باشم. امیدوارم این اجازه را به من بدهند و از من حمایت کنند. بلکه بتوانم در یک مبارزه ناعادلانه پنج به یک، دولتی که خواست اکثریت مردم است را تشکیل بدهم و جمهوریت را محقق کنم».

 

همتی در ادامه سیاستمداران را بانی وضع موجود دانست و گفت: « تا به امروز سیاستمداران کشور را کنترل کردند و وضعیت ما امروز به این شکل است. امیدوارم این بار سیاستمداران به حرف ما گوش دهند».

 

او همچنین وعده محسن رضایی از داوطلبان ریاست جمهوری را مبنی بر دادن یارانه ۴۵۰ هزار تومانی، شعار پوپولیستی قلمداد و بیان کرد: « برنامه‌ خاصی برای پرداخت یارانه‌ها دارم، اما عدد آن را اعلام نمی‌کنم و شعار پوپولیستی نمی‌دهم..آن‌هایی که می‌گویند یارانه‌ی ۴۵۰ هزار تومانی پرداخت می‌کنیم، باید شفاف منابع خود را اعلام کنند. نباید ساده انگارانه به مسائل نگاه کرد».

 

این داوطلب ریاست جهوری در یک اقدام نمایشی رئیس جمهور محبوبش را عامل ارز ۴۲۰۰  دانست و خود را مخالف این اقدام اعلام کرد و مدعی شد : «من از اول مخالف ارز ۴۲۰۰ تومانی بوده ام. من معتقدم ارز دولتی فساد ایجاد می‌کند. در چند مرحله نیز از دوستان دولت و رئیس جمهور محترم خواهش کردم که این ارز ۴۲۰۰ تومانی را حذف کنند. اما ایشان نیز دلایل خودشان را داشتند و به مسائل جامعه اشاره می‌کردند».

 

همتی همچنین به موضوع حجاب نیز ورود کرد و به اقداماتی که برای مقابله با بی حجابی صورت می گیرد این چنین هجمه وارد کرد که « چرا باید به دختر خانمی که وقت گذاشته و تحصیل کرده است، پیامک بدهیم و بگوییم شما حجابت را در ماشین رعایت نکردی و به آن‌ها استرس وارد کنیم؟»

 

در این میان صداوسیما نیز از انتقادات همتی بی نصیب نماند. وی در این باره گفت:« ما نشسته ایم و از بالا تصمیم می‌گیریم که شما چگونه رفتار کنید، چگونه برخورد کنید، چه فیلمی ببینید. صدا و سیما به ما می‌گوید که چه فیلمی باید ببینیم و چه فیلمی نبینیم».

 

رئیس تازه برکنار شده دولت تدبیر و امید به روال رئیس متبوعش  خود را از اتهام ویرانی بورس مبرا کرد و تقصیر آن را بر گردن  نماینده مجلس، نائب رئیس آن و شورای امنیت انداخت ودر یک اظهارنظرغیرکارشناسی گفت: « در بورس اتفاقی رخ داد که نباید رخ می‌داد و پیش‌بینی این اتفاقات نیز وجود داشت. بخش مهمی از آن بخاطر دخالت‌های غیر منطقی در بازار سرمایه رخ داد. وقتی نماینده مجلس و نائب رئیس آن و شورای امنیت در بورس دخالت می‌کنند و می‌گویند باید این کار را بکنید و یا آن کار را نکنید این اتفاقات می‌افتد؛ لذا نباید در بازار بورس دخالت شود».

 

همتی در انتقاد مجدد به امیرحسین قاضی زاده دیگر نامزد ریاست جمهوری که عنوان کرده بود می توان بورس را ظرف ۳ روز حل کرد، آن را غیرممکن دانست و در این باره بیان کرد: « اساس بازار بورس بر اساس ریسکی بودن آن است و نمی‌توان در مدت دو و سه روز آن را احیا کرد».

 

وی در انتقاد به گفته های علیرضا زاکانی از داوطلبان ریاست جمهوری مبنی بر مقابله با فساد اظهار کرد: « من نمی‌دانم چرا می‌گویند می‎‌خواهیم با فساد مبارزه کنیم. باید با امکان بروز فساد مبارزه کنیم. من از وام‌هایی که از ۱۵ سال گذشته پرداخت شده است و منجر به بروز بدهی شده است خبر دارم. سیستم اشکال دارد که این وام‌ها را پرداخت کرده است».

 

این کاندید ریاست جمهوری در پایان گفتگوی خبری خود با طرح بازداشت های مفسدان اقتصادی در هجمه به اقدام آیت الله رئیسی به عنوان رئیس قوه قضائیه آن را در مسیر مبارزه با فساد بی اثر دانست و اظهار کرد: « برنامه‌ی من ریشه کن کردن شکل‌گیری فساد است. این که چند نفر را بازداشت کنیم و نمایشی برخورد کنیم، مبارزه با فساد نیست. فرد ۱۰ سال به زندان می‌رود، اما مشکل حل نمی‌شود و پولی بر نمی‌گردد».

 

عبدالناصر همتی دیروز (یکشنبه۹خرداد) در یک نمایش از ریاست بانک مرکزی کناره گرفت تا از اتهامات وارده به خاطر وضعیت بازار سرمایه و بورس، مبرا شود و در این میان نیز تاختن و هجمه بیش از حد او به رقبای انتخاباتی دیگر راهکار انتخاباتی این نامزد ریاست جمهوری بود که نشان می داد همتی بی شک با دست تهی وارد گود انتخابات شده و برنامه ای برای اداره امور اجرایی کشور در صورت منتخب شدن ندارد و تنها برنامه مشخص او برای کسب رای از مردم، تاکنون جنجال و هیاهوی رسانه ای بوده است.

 

 

 

انتهای پیام/الف
کد خبر: ۷۴۴۵
۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۳
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha