داوود محمدی.تهران
 

داوود محمدی نماینده سابق تهران در گفت و گو با خبرنگار سیاسی تهران پرس با بیان اینکه اصلاح طلبان تعدادی کاندیدای شناخته شده دارند که در انتخابات ثبت نام کرده اند، گفت: شورای جبهه اصلاحات یک لیستی را تنظیم کرده است که در ابتدای این لیست آقای ظریف بود. البته این مصوبه بعدا قدری شل شد و به تعویق افتاد. به این دلیل که نظر براین شد که در مرحله اول افراد ابتدا ثبت نام کنند و پس از آن  کار تبلیغاتی انجام دهند، در نهایت بررسی کنیم چه کاندیدایی شرایط رای آوری و وضعیتش از دیگران بهتر است تا در قالب یک ائتلاف این فرد را به عنوان کاندید نهایی معرفی کنیم.

 

محمدی درباره برخی گمانه های زنی مطرح شده مبنی بر اینکه اسحاق جهانگیری گزینه پوششی برای علی لاریجانی است، گفت: به طور قطع می گویم که اصلا چنین چیزی نیست. آقای جهانگیری از گذشته مطرح بوده است. به احتمال بالا نیز گزینه اول اصلاح طلبان خواهد بود به این دلیل که در بین مجموعه احزاب اصلاح طلب، شرایط بهتری دارد و با توجه به مذاکراتی که صورت گرفته، قطعا گزینه قطعی اصلاح طلبان آقای جهانگیری است. نشانه ای از اینکه آقای جهانگیری نیز کاندیدای پوششی برای آقای لاریجانی باشد، وجود ندارد.

 

این فعال اصلاح طلب درباره نحوه حضور علی لاریجانی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ نیز بیان کرد: آقای لاریجانی یک شخصیت اصولگراست که از گذشته شناخته شده که تا حدودی رفتار و کردار ایشان اصلاح طلبی بوده است. البته می توان گفت در بسیاری موارد از مواضع اصلاح طلبی برخوردار بوده است.

 

نماینده سابق تهران ادامه داد: در نهایت امر اگر اصلاح طلبان در شرایط خاصی قرار گیرند و نیاز باشد که ائتلاف خاصی نیز انجام دهند، آقای لاریجانی با توجه به مواضعش، می تواند در لیست اصلاح طلبان نیز قرار گیرد. البته باید ببینیم که شرایط و وضعیت کاندیداهای اصلاح طلبان چگونه خواهد شد.

 

محمدی عنوان کرد: بنده شخصا مواضع آقای لاریجانی را در حوزه اصلاح طلبی قبول دارم و می پسندم. ضمن اینکه شخصیت آقای لاریجانی علی رغم اینکه در مجموعه اصولگرایی تعریف شده است اما در عین حال در مواضع اصطلاح طلبانه اش نیز از صلابت خاصی برخوردار بوده که قابل دفاع برای اصلاح طلبان است.

 

نماینده سابق تهران در پایان خاطرنشان کرد: بنابراین این موضوع در بین اصلاح طلبان همچنان مفتوح است و اکثریت احزاب و گروه های مختلف این قول را داده اند و سعی خواهند کرد که در آخر امر  به یک کاندیدایی برسند که مورد اجماع باشد و از آن یک نفر حمایت کنند.

 

 

انتهای پیام/الف
کد خبر: ۶۹۶۷
۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۹
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha