۲-۱
به گزارش تهران پرس،  محمود کلهری شهردار منطقه ۵ گفت: براساس آمار و آخرین ترازنامه انرژی، ساختمان ها یکی از عمده مصرف کنندگان انرژی در کشور هستند، این در حالی است که با اجرای طرح بهینه سازی، ممیزی و مدیریت مصرف انرژی می توان تلفات و هدررفت انرژی را از ۴۵ تا ۶۰ درصد کاهش داد.

وی اافزود: ممیزی انرژی شامل یک مجموعه اقدامات نظیر: معاینه فنی دقیق ساختمان به منظور تعیین کاربری، بررسی تجهیزات موجود، چگونگی مصرف انرژی واحد، برآورد میزان هزینه های اولیه برای اجرای راهکارهای بهینه سازی و در نهایت ارائه یک برنامه پیشنهادی جهت کاهش تلفات و مصرف انرژی است. شهردار منطقه ۵ با بیان اینکه در مجموع ۱۱ ساختمان شهرداری منطقه ۵ با وسط ۲۲۰۰۰ متر مربع ممیزی انرژی و آب با نظارت عالی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران صورت گرفت افزود: پس از معاینه فنی و برداشت دیتاهای انرژی مصرفی الکتریکی، گاز و آب مورد نیاز و همچنین بررسی وضعیت ساختمان ها و قبوض مصرفی، تحلیل میزان انرژی مصرفی و محاسبه تلفات انجام شد.

کلهری ادامه داد: پس از بررسی شرایط موجود و مشخص کردن نقاط ضعف ساختمان که سبب هدررفت انرژی و افزایش تلفات می شود، راهکارهای مدیریتی و اجرایی جهت کاهش مصرف انرژی با در نظر گرفتن رفاه اجتماعی کارکنان و حاضرین در ساختمان ارائه می شود.

وی با بیان اینکه به منظور مدیریت سبز و همچنین تامین بخشی از نیاز انرژی الکتریکی و آب گرم ساختمان-ها با استفاده از انرژی پاک و تجدیدپذیر خورشیدی، به تحلیل موقعیت جغرافیایی و امکان سنجی نصب پنل های خورشیدی در پشت بام ساختمان ها پرداخته می شود تاکید کرد: بدین منظور از نرم افزار تخصصی و تحلیلی Homer Energy استفاده شده است. با توجه به فناوری های نوین و تجهیزات لازم برای دست یابی به میزان صرفه جویی انرژی حاصل از ممیزی ساختمان، هزینه اجرایی راهکارها به سه دسته کم هزینه، با هزینه متوسط و پر هزینه تقسیم شده است. این منطقه در سال جاری در نظر دارد به منظور تداوم اجرای برنامه های مدیریت سبز ممیزی انرژی را برای سایر ساختمان های مربوط به شهرداری ادامه و راه کارهای ارائه شده را با همکاری سایر بخشها اجرا کند.
کد خبر: ۶۴۵۱
۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۰
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha