۶ee43cd4-a680-49dd-b0e2-240952f34e52
مجتبی شاکری عضو سابق شورای شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار سیاسی تهران پرس با بیان اینکه مدیریت شهری تهران در طی این چهار سال به صورت جهادی اداره نشد، گفت: مدیریت شهری تهران مدیریتی زمین گیر است و نمی تواند تامین مالی کند البته دولت نیز کوتاهی می کند و شورا را حمایت نمی کند.

 

کاهش افتتاح پروژه‌های شهری در دوره پنجم شورای شهر

 

شاکری در ادامه افزود: کمبود حمل و نقل شهری به ویژه مترو، مشکلات عدیده ای را در رفت و آمد شهروندان ایجاد کرده، این درحالی است که فارع از عدم حمایت مالی دولت، خود اعضای شورا برای توسعه مترو و یا تامین واگن ها نمی توانند این بودجه را از طریق دیگر تامین کنند. شاید آن روحیه و جراتی که یک مدیر باید داشته باشد و ریسک کند در این ها وجود ندارد.

 

عضو سابق شورای شهر تهران با بیان اینکه باید از اعضای این شورا سوال شود چند پروژه افتتاح کرده‌اند، عنوان کرد: عدد و رقم پروژه هایی که در این دوره صورت گرفت با دوره قبل خود که حجم بالایی داشت، اصلا قابل قیاس نیست.

 

لزوم نگاه جهادی در مدیریت شهری

 

شاکری در ادامه با تاکید بر لزوم نگاه جهادی در مدیریت شهری، به شاخصه های مدیریت جهادی اشاره کرد و گفت: در مدیریت جهادی نوع نگاه به مسائل و ایده هایی که برای حل مسائل وجود دارد، مهم است. به عنوان نمونه در ایام دفاع مقدس علی رغم کمبودهای موجود در کشور به دلیل وجود نگاه جهادی ۳۰۰ اختراع در کشور رخ داد. لذا در پیشبرد کارها نباید فقط به امکانات موجود نگاه کنیم بلکه باید امکاناتی را که در اختیار نداریم فعال کنیم تا بتواند تغییر و تحول ایجاد کند.

 

عضو سابق شورای شهر تهران ادامه داد: در مدیریت جهادی، بسیج امکانات به معنای سازماندهی نیروها و چابک کردن ساختار برای انجام کارها بسیار با اهمیت و موثر است اما در کشور با مشکل فربه شدن ساختار مواجه هستیم؛ نیروهای بسیار زیاد که کارآیی ندارند و اگر بخواهیم می توانیم با یک پنجم نیرو آن را اداره کنیم اما حجم ساختار و تشکیلات نیروی انسانی آنقدر بالا رفته که نوعی ناکارآمدی را تحمیل کرده است.

 

 

با مدیریت جهادی کارها سرعت می گیرد

 

شاکری مطرح کرد: گاهی اوقات ممکن است انجام کاری به دلیل ضوابط غیر جهادی چندین ماه به طول انجامد، درحالی که با مدیریت و نگاه جهادی می توان آن کار را در چند شیفت کاری انجام داد. مانند اقدامی که در یک فاصله زمانی کوتاه در غنی سازی نطنز صورت گرفت. ضمن اینکه داشتن انگیزه و روحیه، استفاده درست و بهینه از بودجه و استعدادهای موجود در مدیریت و کار جهادی بسیار اهمیت دارد.

 

 

شورای شهر و شهرداری جای آزمون و خطا نیست

 

عضو سابق شورای شهر تهران با بیان اینکه کلانشهر تهران نیازمند مدیریت های فوق العاده است، خاطرنشان کرد: شورای شهر و شهرداری جای آزمون و خطا نیست بلکه جای افرادی است که امتحان پس داده باشند و نخواهند سیاه مشق بنویسند. از همین رو مردم در انتخابات آتی باید بسیار دقت کنند وافرادی وارد شورای شهر شوند که از روحیه تحول و کار خستگی ناپذیر برخوردار باشند و ما اطمینان داشته باشیم که می توانند کار شورا را بفهمند و تصمیم خوب بگیرند.

 

انتهای پیام /الف
کد خبر: ۶۰۹۲
۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha