شورای شهر تهران
به گزارش خبرنگار اجتماعی تهران پرس؛ محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران با اشاره به دو پروژه که مقرر بود، پیوند محلاتی که اتوبان‌های امام علی و آیت الله هاشمی قطع کرده است را برقرار کنند. گفت: شهرداری تهران برای این دو پروژه مناقصه برگزار کرده است که مبلغ مناقصه از سطح اختیارات شهردار بیشتر است، ازهمین رو آن ها را در قالب لایحه ای به شورای شهر تهران ارسال کرده است.

در ادامه صبوری معاون فنی شهردار تهران با حضور در صحن علنی شورای شهر تهران در خصوص فوریت طرح تفکیک محلات با بزرگراه اظهار کرد: در ابتدا به دنبال اتمام پروژه نیمه‌تمام گذشته هستیم و همه پروژه های نیمه تمام به اتمام رسیده است، به جز پروژه بزرگراه شهید بروجردی در حال تکمیل است.  همچنین به دنبال احیای محلات هست تیم در اتوبان ها وقتی رسانده است همانند محله سبلان.

وی افزود: اتوبان امام علی، محله سبلان را به دو قسمت شرقی و غربی تقسیم کرده است، این تفکیک محله بازتاب اجتماعی بدی به جای گذاشته است. یک فضای شهری به عرض اتوبان ایجاد خواهیم کرد تا سبلان شرقی و عربی را به یکدیگر متصل خواهد شد. این اتصال به وسیله یک پل باغ صورت می گیرد که ماشین از روی آن عبور نخواهد کرد.

معاون شهردار در ادامه با اشاره به اینکه این دو پروژه پروزه هایجدید انسان محور شهر هستند، بیان کرد: کناره های اتوبان بیشترین آسیب های اجتماعی را در بر می‌گیرند و محله بی دفاع شهری هستند. با ایجاد این پل باغ آسیب های اجتماعی لبه های اتوبان را از بین خواهد برد.

صبوری با بیان اینکه مناقصه عمومی این دو پروژه برگزار شده و بنده آن نیز مشخص شده است اما از اختیارات شهردار خارج است. از شورای شهر تهران درخواست میکنم اجازه انجام این پروژه را به شهردار دهند تا اقدامات لازم برای این پروزه هاصورت گیرد.

در نهایت فوریت این لایحه که از سوی معاونت فنی و عمرانی داری تهران ارائه شده بود با کسب۱۴ رایموافق به تصویب رسید.

انتهای پیام/
کد خبر: ۴۹۵۱
۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۳
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha