IMG_20200621_144156_345
به گزارش  پایگاه خبری پلیس، سردار" حسین رحیمی" در طرح تثبیت و ساماندهی محله های شوش، هرندی و مولوی که توسط پلیس های تخصصی به اجرا درآمد، بیان داشت: طرح پاکسازی محله به محله تهران از لوث سوداگران مواد مخدر و معتادان متجاهر آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه این طرح از ۴۸ ساعت گذشته آغاز شده و دادستان تهران همکاری خوبی با ما داشته است، عنوان کرد: در این طرح ۱۴۶ تن از خرده فروشان و توزیع کنندگان مواد مخدر دستگیر شده اند و از این افراد حدود ۱۵۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و ۶۳۶ معتاد متجاهر نیز جمع آوری شده اند.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه در این طرح ۴ قاچاقچی بزرگ موادمخدر دستگیر شده اند، افزود: ۲۸۰ نفر از معتادانی که دستگیر شده اند در سرقت و امر خرید و فروش اموال سرقتی دخیل بوده اند که در همین راستا ۱۹ مالخر و ۱۲۰ نفر از اتباع بیگانه نیز دستگیر شده اند.

وی با اشاره به پلمب ۲۱ باب منزل که محل توزیع موادمخدر و یا اسکان معتادان متجاهر بود، بیان داشت: این خانه ها مجموعا ۱۵۰ اتاقک داشته که محل اسکان معتادان بود.

سردار رحیمی افزود: در همین راستا ۲۷ واحد صنفی نیز که در توزیع موادمخدر دست داشتند، پلمب شده است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به اینکه پلیس هیچگاه عقب نشینی نکرده است و دستگاه قضا و نماینده دادستان تهران در تمامی مراحل کنار ما بوده است، افزود: یک سال و ۷ ماه است که طرح خود را در مناطق هرندی، شوش و مولوی آغاز کرده ایم نباید فراموش کرد که به تنهایی اقدامات پلیس و دستگاه قضا در این عرصه جواب نمی دهد.

وی با اشاره به اینکه از آغاز این طرح سایر نهادها به وظایف خود عمل نکرده اند، تصریح کرد: لازم است شهرداری برای جوانان این منطقه مراکز تفریحی و علمی تاسیس کند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در خصوص سایر نهادهای زیربط در امر مبارزه با موادمخدر، گفت : امروز نیاز است وزارت رفاه، وزارت بهداشت، بهزیستی و شهرداری در عرصه پیشگیری و مقابله با مواد مخدر با ما همکاری کنند.

سردار رحیمی با بیان اینکه از مقام قضائی انتظار داریم به مجرمان حوزه موادمخدر مرخصی و تخفیف ندهند، عنوان کرد: ما به ۷ هزار ظرفیت دیگر نیاز داریم تا بتوانیم معتادان متجاهر تهران را به صورت کامل جمع آوری کنیم و فضاهایی ایجاد شود تا معتادان بیمار نگهداری شوند چرا که صد بار دیگر اگر پلیس این افراد را دستگیر کند و باز هم بعد از چند روز آزاد شوند مشکلی حل نخواهد شد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به اینکه برخی از این افراد چندین مرتبه دستگیر و آزاد شده اند، گفت: وزارت بهداشت و بهزیستی شرایطی فراهم کرده اند تا ۴۰۰ نفر از معتادان زخم باز در محل های مناسب نگهداری شوند، امید است با این اقدام این حوزه نیز تا حدودی سامان دهی شود.

انتهای پیام/
کد خبر: ۱۱۰۷
۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۳
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha