IMG_2291
به گزارش خبرنگار تهران پرس، این جلسه روز شنبه در تاریخ ۱۴۰۰/۷/۱۰ بعد از نماز مغرب و عشاء و بازدید میدانی از قسمت جنوبی محله در مسجد ولی‌العصر (عج) خیابان شهید زرین خواه مشیریه با حضور نماینده شورای شهر تهران، شهردار منطقه۱۵، شهردار ناحیه۴، شورایاری محله مشیریه و محله های همجوار و اهالی محله ها برگزار شد.

 

در این جلسه بعد قرائت قرآن ،عباسی عضو شورایاری محله مشیریه ضمن تشکر و خیر مقدم از حضور مردم، مسئولین شهری و محلی و بیان مشکلات محله و مطالبات و درخواست های اهالی محل گفت: محله مشیریه در جنوب شرق تهران قرار گرفته و باتوجه به تراکم افزایش جمعیت و میزان بالای ساخت و ساز معضلات و مشکلات فراوانی را به وجود آورده است. یک بخشی از مشکلات به سازمان شهرداری و زیر مجموعه شهرداری تهران مرتبط است و بخشی دیگر خارج از اختیارات شهرداری و به مدیریت یکپارچگی شهری و محلی و تعاملات بین ادارات مانند اداره برق مرتبط است.

 

مهدی عباسی افزود: در بحث مشکلات و کمی کاستی های محله، مهم ترین مشکلات محله مشیریه فعالیت کارخانه سیمان و شکایات مردم از آلودگی ها مختلف زیست محیطی در سطح محله ها است. همچنین معضل گرمخانه خاوران که تبدیل به محلی برای خوابیدن معتادان در شب ها شده است که همین مسئله باعث ایجاد آسیب های جدی برای محله بوده است که یکی از دغدغه های امروز مردم محله مشیریه جمع آوری و سازماندهی گرمخانه و معتادان از سطح محله و منطقه می باشد.

 

عضو شورایاری محله مشیریه گفت: با راه اندازی اتوبان نجفی رستگار هیچ دسترسی مناسب به امکانات محلی و قسمت شمالی محله ایجاد نشده و املاک بخش جنوبی محله به خاطر نبود امکانات و دسترسی به پایین ترین قیمت خود رسیده است. مردم این بخش به خاطر نبود دسترسی مجبور می شوند برای تهیه مایحتاج رفاهی خود از عرض اتوبان عبور کنند که بسیار خطرناک و صعب العبور است. با پیگیری های انجام شده زیرگذری برای دسترسی محلی ایجاد شده ولی همچنان این زیرگذر دارای مشکلات فراوانی از جمله کمبود فاصله عرض زیرگذر، نداشتن روشنایی کافی و کوتاه بودن سقف است.

 

وی در ادامه گفت: در سطح محله مشیریه پارک های بسیار زیبا وجود دارد ولی به خاطر کوتاهی برخی از پیمانکارها و مسئولین مرتبط این پارک ها وضعیت آشفته ای پیدا کرده اند. به خاطر نبود حفاظ دور تا دور پارک ها، عدم  نور کافی و همینطور کمبود نگهبان آموزش دیده سطح این پارک ها پر شده از وجود اراذل و اوباش و تردد موتور سیکلت که اغلب برای مزاحمت به پارک ها می آیند. همین مشکل باعث شده است که خانواده ها دیگر تمایلی برای رفتن به پارک ها نداشته باشند.

 

عباسی افزود: با وجود زمین های خالی و افزایش جمعیت در این نواحی و نبود بیمارستان مشکلات بهداشتی در سطح محله های ناحیه ۴ ایجاد کرده است. نزدیک ترین بیمارستان به محله بیمارستان بعث است که فاصله زیادی با محله دارد. محله مشیریه از لحاظ برخورداری از زمین دارای وضعیت خوبی است ولی عدم وجود بیمارستان باعث ایجاد نارضایتی و فقر بهداشتی در محله شده است.

 

مهدی عباسی در مورد دغدغه ها و مطالبات اهالی محله ادامه داد: روشنای معابر محلی یکی از مهمترین دغدغه های اهالی محله به خصوص خیابان ده متری شهیدان اسکندری و میرزایی است و همینطور اکثر خیابان ها ، کوچه ها و معابر از وضعیت نظافت، آسفالت و روشنایی مناسبی برخوردار نیستند.

 

عباسی در آخر گفت: یکی دیگر از مهمترین گلایه های اهالی محله نبود زیر ساخت های مناسب حمل و نقل شهری و ایجاد ایستگاه مترو در محدود مشیریه و همینطور ایجاد دسترسی به ایستگاه متروی دولت آباد است.

 

در ادامه این جلسه پس از سخنرانی شهردار منطقه محمدی انارکی، آقامیری عضو شورای شهر تهران نیز دقایقی را با مردم صحبت و به برخی سوالات پاسخ دادند.

 

پس از اتمام جلسه عمومی، جلسه کار گروه تخصصی با حضور شهردار منطقه و ناحیه، هیئت همراه، آقامیری عضو شورای شهر تهران، با دبیران و اعضای شورایاری محلات منطقه ۱۵ بحث و تبادل نظر پرداختند.

 

پیرو موارد مطرح شده برخی وعده ها و قول مساعدت ها از جانب مسولین صادر و برخی دیگر از مطالبات در قالب راهکار ارائه شد که بر اساس صحبت ها و تبادل نظرات در دست اقدام قرار گرفتند.

 

محمدی شهردار منطقه ۱۵ به شرح برخی از مساعدتهای انجام شده و وعده های ارائه شده توسط شهرداری منطقه ۱۵ پرداخت.

 

وحیدرضا انارکی محمدی با اشاره به ارتقاء کیفیت زندگی مردم، اولویت بندی و حل مشکلات محله گفت: پروژه راه اندازی اتوبان نجفی رستگار مشکلات ترافیک و آلودگی صوتی محله و محور اتوبان امام رضا را بهبود بخشید که اگر این حمایت از جانب شهرداری منطقه ۱۵ انجام نمی شد امروز مشکلات بیشتری وجود داشت.

 

وی در ادامه افزود: این پروژه مشکلات مردم و شهروندانی عبوری را بهبود بخشیده است ولی برای ساکنانی که همجوار این اتوبان سکونت دارند مشکلاتی کوچک و بزرگی را به وجود آورده است که مهمترین این مشکلات عدم دسترسی محلی و نواقص موجود در خدمات عمرانی پروِژه است که حتما شهرداری باید با توجه به بررسی های صورت گرفته شده و مطالبات مردمی در این خصوص اقداماتی را هر چه سریع تر برای بهبود وضعیت موجود انجام دهد.

 

شهردار منطقه ۱۵ وعده ها و راه کارهایی برای پیشبرد و سازماندهی محله و حل دغدغه های اهالی محله ارائه کرد از جمله:

•مذاکره با بنیاد مستضعفان بعنوان سهامدار اصلی کارخانه سیمان برای رفع برخی معضلات و تبدیل کوه سیمان انتهای مشیریه به تفرجگاه برای اسکان و استراحت اهالی محله

•راه انداری و فعال شدن تره بار هاشمی تا آبان ماه سال جاری و همچنین اتمام پروژه ژل موتور رو در میدان آقانور تا آخر پاییز

•پیگیری برای انتقال و سازماندهی گرمخانه خاوران در صورت امکان

•رسیدگی به مشکلات زیر گذر از جمله روشنایی و زیر ساخت های آن برای استفاده هر چه بهتر ساکنین محله

•پیگیری و ایجاد زیر ساخت های مناسب حمل و نقل شهری و احداث ایستگاه مترو در محدوده محله همچنین بررسی و ایجاد دسترسی به مترو دولت آباد و عملی سازی طرح مذکور در صورت امکان برای حل مشکلات حمل و نقل شهری اهالی محله

•بررسی و ارتقاء ارزش املاک مشیریه جنوبی و ارائه امتیازاتی از قبیل تراکم تشویقی به املاک قسمت جنوبی و افزایش خدمات آسفات و روشنایی خیابان ها و معابر محلی و سیستم حمل و نقل آن.

 

این جلسه، بعد از یک ونیم ساعت سخنرانی و تبادل نظرات با حضور مسئولین و مردم در شب شنبه به پایان رسید و تصمیم ها و وعده های از طرف شهرداری و شورایاری شهر تهران ارائه  شد که امید است هر چه زودتر این اقدامات از سر گرفته شود و نتیجه آن باعث رضایت مردم محله باشد.






خبرنگاران: محمد  ترابی، حسین یگدل
کد خبر: ۱۱۷۷۷
۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۳
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha