IMG_20220120_223553_473
به گزارش خبرنگار تهران پرس، امروزه تقریباً پیاده رویی که بتوان در آن به معنای واقعی کلمه برای دقایقی پیاده راه رفت، بسیار کم است! این درحالی است که اهمیت پیاده روها در ساخت و ساز شهری همانند سواره روها و بلکه بیشتر از آن است.

اجرای نادرست قوانین شهری از سال های گذشته تاکنون، آسیب های فراوانی را درباره حفظ حریم عابران در پیاده روها ایجاد کرده و به نظر می رسد مسئولان شهری هم علیرغم اینکه مصمم به اجرای قوانین هستند اما نمی توانند از پس تعداد زیاد قانون شکنان برآیند.

متأسفانه به دلایل مختلف، برخی به خود اجازه می دهند بی محابا پیاده روها را جولانگاه خودروهای خود نمایند! در حالیکه حتی در خیابان های عریض که ممنوعیت پارک ندارد و جای پارک نیز وجود دارد حتی وجود پارکینگهای خالی باز هم برخی خودرو سواران برای راحتی خود به قیمت به سختی وخطر انداختن شهروندان خودروی خود را در پیاده رو پارک می کنند.

تخلفی که بازی با سلامتی و جان عابران را به همراه دارد و چنان حریم امن رفت و آمد پیاده ها را تحت الشعاع قرار داده که دیگر مدت هاست عابران عادت کرده اند با حرکت ناگهانی و عبور شتابزده موتوسیکلت ها از کنارشان از جا بپرند.

این را جامعه شناسان می گویند و تاکید می کنند که این گونه کجروی ها ،رفتارها و آسیب ها زاییده پس افتادگی یا تاخیر فرهنگی است، فقر فرهنگی، فقر آموزش و فقر درک؛ اینها دلیل بروز چنین رفتارهای ضداجتماعی است.

هر روز شاهد جولان دادن موتورسیکلت هایی هستیم که با عبور از پیاده رو و معابری که مختص عابران پیاده یا حتی مسیرهای "ورود ممنوع" در حال قانون شکنی هستند  و هیچ قانونی مانع اعمال خلاف آنها نمی شود.

امید است قوانینی تعیین شود که مانع این تخلفات باشد و همچنین آموزشهای فرهنگی‌ای که قانونمند بودن را به صورت یک فرهنگ عمومی کند، داده شود.

کدخبرنگار:۱۰۱۱۸۰
کد خبر: ۱۶۴۸۴
۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۵
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha