Negar_۲۰۲۱۱۱۲۱_۱۴۱۷۲۲
به گزارش خبرنگار تهران پرس؛ سردار حسن حسن‌زاده، فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ صبح امروز با حضور در صحن علنی شورای شهر تهران ضمن گرامیداشت شهدای انقلاب اسلامی به ویژه شهدای پایتخت گفت: سالروز تشکیل و تاسیس بسیج، این شجره طیبه توسط امام عظیم شان را تبریک عرض میکنم.

 

وی ادامه داد: بر اساس مطالعات و منظومه فکری مقام معظم رهبری تمام مردم و مسئولین مکلف به تقویت روزافزون بسیج و تعمیق تفکر بسیجی هستند. در طول تاریخ سعی شده در مکاتب مدیریتی مختلف از تمامی ظرفیت ها استفاده شود، با پیروزی انقلاب اسلامی بسیج شکل گرفت که حلال مشکلات و مکتبی ماندگار است؛ برخی گفتند بسیج برای دفاع مقدس است اما اینگونه نبود، در آن زمان شکل گرفت.

 

فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ خاطرنشان کرد: مکتب بسیج و بسیجی نه تنها در ایران بلکه در کل جهان اسلام وجود دارد؛ در سال ۱۳۹۸ مقام معظم رهبری در خصوص فلسفه تولد بسیج می فرمایند که منطق بسیج اساسا برای رفع تهدیدها و تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها است‌. همچنین امام راحل(ره) می فرمایند: اگر در کشوری تفکر بسیجی طنین انداز شد، تهدید رفع خواهد شد، در غیر این صورت هر لحظه بحران و خروج از تعادل از سیستم را شاهد خواهیم بود‌.

 

وی افزود: مقام معظم رهبری می فرمایند که بسیج نظیری ندارد و برگرفته از اندیشه انقلاب و اسلام است که از تفکر انقلابی و اسلامی بیرون آمده است. در تهران بزرگ بالغ بر ۲هزار و ۵۰۰ پایگاه بسیج و ۵ هزار بسیج قشری و ۲ هزار و ۴۰۰ گروه جهادی داریم که معطوف به چشم اندازی است که مقام معظم رهبری آن چشم انداز را مشخص می کنند.

 

سردار حسن زاده تاکید کرد: تقویت بسیج و تفکر بسیجی به معنای رفع تهدیدها و تبدیل آن ها به فرصت ها است که منجر به توسعه و رشد انقلاب اسلامی و بستر سازی برای ظهور است. تقویت بسیج دور کردن چشم سمیع دشمنان از کشور است. بنابراین تقویت آن وظیفه تک تک ما است.

 

وی با تاکید بر اینکه ماندگاری مکتب بسیج معادل ماندگاری انقلاب است، ادامه داد: امروز شاهد درخشش تفکر بسیجی در بدنه مدیریتی کشور هستیم، به گفته شهید سردار سلیمانی، جمهوری اسلامی ایران قرارگاه سیدالشهداء(ع) است‌. پایتخت این قرارگاه تهران است.

 

سردار حسن زاده بیان ‌کرد: باید شام شیرین انقلاب اسلامی را همه مردم جهان بچشند و این اتفاق با این تفکر بسیجی انقلابی حاکم اتفاق خواهد افتاد. مردم ما باید سعادتمندی دنیوی و اخروی را بچشند. من یقین دارم در آینده مردم تهران را شهر مهربانی خواهند شناخت.

 

وی گفت: برای دستیابی باید در کالبد شهر شاخص های معماری شهری ایرانی اسلامی ببینیم، باید توجه به کالبد درونی و روح بدن توجه داشت. علاقه داشتیم در این جلسه آقای زاکانی نیز حضور داشته باشند.

 

فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران خاطرنشان کرد: روابط بین شهرداری و مردم باید شیرین ترین روابط انسانی رقم بزند و مردم را به یک روابط خالصانه برساند.

 

وی تاکید کرد: انتظارات مردم و رهبر انقلاب اسلامی از شورای شهر و مدیریت شهری زیاد است. در ادامه به بخشی از این انتظارات اشاره میکنم که با ظرفیت بسیج می توان به این انتظارات پاسخ داد. بسیج برای کمک تمام قد بمنظور پاسخ به این انتظارات است.

 

سردار حسن زاده اظهار کرد: کاهش آسیب های اجتماعی، توزیع عادلانه خدمات شهری، ارائه خدمات بی منت، سریع و با حفظ کرامت انسانی، تقویت مولفه های شاخص های ایرانی-اسلامی، توجه به ورزش همگانی، پیاده سازی طرح محله اسلامی برای بستر سازی برای دستیابی به جامعه اسلامی و... از جمله هشت مولفه ای است که با کمک ظرفیت بسیج می توان به آن دست یافت.

 

وی بیان کرد: حدود ۱۴۰۰ محله در تهران وجود دارد که باید برای نفش آفرینی مردم در این محلات برنامه ریزی شود. ظرفیت های شگفت انگیزی در بسیج وجود دارد که بخشی از آن را در مقابله با کرونا مشاهده کردیم؛ در ابتدای طرح شهید سلیمانی مخالفتی شکل گرفت که ما یک هفته در وزارتخانه های مختلف به دنبال انجام این طرح شدیم که در ابتدای سومین هفته آقای زالی گفت با این طرح برای اولین بار پیشگیری از درمان پیشی گرفت.

 

سردار حسن زاده گفت: در زمان اوج گیری کرونا نیز دوباره با مخالفان طرح شهید سلیمانی در کشور شکل گرفت؛ در آن زمان ۱۳ مشکل احصا شد که شامل خستگی کادر درمان، کمبود و گرانی دارو و ... بود که هر یک از این مشکلات نیازمند بودجه های کلان بود که با استفاده از ظرفیت بسیجیان و اجرای طرح شهید سلیمانی از روزانه بیش از ۷۰۰ نفر به حدود صد نفر کاهش یافته است.

 

فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران گفت: هرچه تفکر بسیج را توسعه دهیم به معنای امنیت و آسایش مردم و انقلاب را تضمین کرده ایم.

 

انتهای پیام/
کد خبر: ۱۴۰۵۸
۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۱
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha