۷fe985e3-768b-4fd6-8e59-d56d3c5d4141
زهرا شیخی سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس در گفت و گو با خبرنگار تهران پرس با اشاره به اینکه مسئولان اجرایی کشور باید نسبت به وعده هایی که در خصوص واردات واکسن می دهند، عمل کنند، گفت: متاسفانه شاهد برخی وعده های پوشالی از سوی مسئولان وزارت بهداشت و اجرایی دولت دوازدهم در خصوص واردات واکسن و حتی دارو بوده ایم و مردم در این شرایط با این وعده ها امیدوار شده بودند اما در عمل دیدیم که هیچ کدام از این وعده ها محقق نشد و مردم نسبت به حرف های مسئولان هیچ اعتمادی ندارند.

مسئولان به جای حرف زدن، به وعده هایشان عمل کنند

وی ادامه داد: برخی از مسئولان اجرایی در جلسات کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در خصوص تعداد واردات واکسن صحبت به میان می آورند اما من شخصا تا این اتفاق رخ ندهد، تحقق بخشی این وعده ها را باور ندارم و به همین دلیل از مسئولان خواسته ایم که فقط عملکردشان را برای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی شرح دهند.

شیخی تاکید کرد: گزارش های مردمی در خصوص وضعیت بیمارستان ها، مشکلات بیماران کرونایی و همچنین مشکلات تامین دارو از سراسر کشور به دستمان می رسد و آنها را بررسی می کنیم و از سوی دیگر گزارش هایی هم از سوی وزارت بهداشت و سازمان دارو به دستمان رسیده که تا حدودی با واقعیت و آن گزارش هایی که مردم به ما داده اند، تفاوت هایی دارد.

هنوز دلیل قانع کننده از مسئولان وزارت بهداشت در خصوص افزایش قربانیان کرونایی دریافت نکردیم

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس تصریح کرد: سوال اصلی که ما از مسئولان بهداشت و درمان کشورمان داریم این است که علت واقعی مرگ و قربانی شدن بیماران کرونایی چیست که روز به روز در حال افزایش است؟ هنوز پاسخ قانع کننده ای دریافت نکرده ایم اما عدم تحقق بخشی وعده های مسئولان اجرایی کشور در امر مقابله با بیماری کرونا باعث شده که امروز به این مرحله برسیم.

وی در پایان با بیان اینکه کرونا باید یکی از اولویت های دولت سیزدهم باشد، خاطر نشان کرد: جلسات مختلفی با وزرای پیشنهادی بهداشت و امور خارجه داشته ایم و از اقایان عین اللهی و عبداللهیان درخواست داشته ایم که نسبت به امر بیماری کرونا توجه ویژه ای داشته باشند و بتوانند این بیماری را در کشور ریشه کن کنند و در این خصوص برنامه هایی ارائه نمودند که می توان به تشکیل قرارگاه مقابله با کرونا در وزارت امور خارجه اشاره کرد و انشالله در دولت جدید شاهد عملکرد موفقی نسبت به گذشته در امر کنترل بیماری کرونا و تضمین سلامت جامعه باشیم.

انتهای پیام/
کد خبر: ۱۰۰۰۱
۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۶
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha