شورای شهر تهران
محمد آخوندی، کاندیدای ششمین دوره شورای شهر تهران، ری و تجریش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی تهران‌پرس در خصوص عملکرد پنجمین دوره شورای شهر تهران اظهار کرد: برای ارزیابی عملکرد این شورا باید به مبنای تشکیل آن توجه کرد. این شورا در بر اثر یک اتفاق سیاسی خاص در سال ۹۶ تشکیل شد و بیشتر از اینکه بحث شورا و مدیریت شهری و تخصص و... مطرح باشد، سیاسی بود.

این کاندیدای شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: اعضای پنجمین شورای شهر تهران با یک اتفاق سیاسی به این شورا راه پیدا کردند؛ متاسفانه به دلیل نوع نگاه این جماعت طی ۸ سال دولت و ۴ سال شورای شهر ما شاهد اتفاقات خوبی در کشور و تهران نبودیم؛ این دیدگاه نگاهی از بالا به پایین دارد. بر اساس این نگاه هزینه‌های شهر باید از جیب مردم پرداخت شود و تهران باید گران اداره شود.

آخوندی در ادامه عنوان کرد: وضعیت مردم بر اساس دیدگاه سیاسی اعضای کنونی شورای شهر تهران مهم نیست و متاسفانه نه‌تنها نتوانستند حوزه‌های مختلف شهر از جمله مترو، ناوگان حمل و نقل عمومی و... را توسعه دهند، بلکه منجر به پسرفت شهر نیز شدند.

وی با بیان اینکه می‌توان عملکرد شورای شهر فعلی را با دوره گذشته آن مقایسه کرد، اظهار کرد: امروز در آخرین روز مدیریت شهری و دولت، رئیس جمهور دو ایستگاه مترو را افتتاح کرد، اما این سوال مطرح است که طی چهار سال اخیر چند کیلومتر مترو ساخته شده است؟

آخوندی با تاکید بر اینکه بر اساس دیدگاه اعضای شورای فعلی شهر مردم مورد توجه نیستند، تصریح کرد: این دیدگاه تنها بر قدرت بودن و مدیریت بر مردم توجه دارد و مشکلات مردم مطرح نیست؛ طی روزهای اخیر شاهد این موضوع بودم که مردم محلات مختلف تهران نسبت به عملکرد این شورا و توقف توسعه شهر گله‌مندی داشتند، مردم معتقدند این شورا پاسخگو نبوده است.

وی گفت: پنجمین دوره شورای شهر تهران ممکن است در برخی از حوزه‌ها اقداماتی انجام داده باشد اما برآورد کلی این است که عملکرد خوبی در تمامی حوزه‌ها نداشته و مردم نیز از آنها رضایت ندارند.

آخوندی خاطرنشان کرد: متاسفانه طی چهار سال اخیر شهردار تهران چندین مرتبه تغییر کرد؛ با وجود اینکه اعضای شورای شهر تهران یک دست و با یک دیدگاه سیاسی بودند، شهر را مدت‌طولانی معطل انتخاب شهردار کردند!

وی با اشاره به تعداد شهردارهای انتخاب شده طی ۴ سال اخیر ادامه داد: زمانی که در هرم یک سازمان تغییرات ایجاد می‌شود در بدنه آن نیز این تغییرات تأثیر می گذارد و منجر به خسران و ضرر مردم شده است.

آخوندی با اشاره به اینکه برای عملکرد ضعیف شورای شهر پنجم اعتماد مردم تهران آسیب دیده است اظهار کرد این مشکلات تنها در تهران بلکه در کل کشور وجود دارد ممکن است بخشی از عدم رضایت مردم از عملکردها را در شرکت در انتخابات ببینیم.

وی با تاکید بر اینکه عملکرد پنجمین دوره شورای شهر به قدری ضعیف است که کار برای شورای بعدی به شدت سخت است، بیان کرد: مدیریت شهری تهران سال ۹۶ با یک ساختار مشخص به شورای پنجم تحویل داده شد، اما امروز شورای ششم باید تمام تلاش خود را کند که بتواند شهرداری را به ساختار سال ۹۶ بازگرداند و پس از آن به توسعه شهر تهران بپردازد.

این کاندیدای شورای شهر خاطرنشان کرد: ششمین دوره شورای شهر تهران باید «مدیریت جهادی» را در دستور کار خود قرار دهد، غیر از یک مدیریت جهادی راهی برای توسعه شهر تهران وجود ندارد.

وی در خصوص مدیریت جهادی بیان کرد: این مدیریت به معنای این است که شهرداری با نیت خدایی، تلاش شبانه‌روزی و با کمک علم و دانش تمام وقت خود را صرف خدمت به مردم کند و از کسی طلبکار نباشد و تنها برای مردم کار کند، همچنین بدنه مدیریت شهری نیز باید بر همین اساس انتخاب شود و اگر غیر از این باشد در نهایت می‌توان وضعیت موجود را حفظ کرد!

آخوندی تصریح کرد: اگر قرار بر تغییر و اصلاح روش موجود است، باید با یک مدیریت جهادی و تلاش شبانه روزی، شهر را مدیریت کنیم.

وی گفت: به سهم خود از مردم تهران می‌خواهم که در انتخابات شرکت کنند اگر در گذشته در انتخابات شرکت کردند و نتیجه مطلوب گرفتن باید در انتخاب ها دقت بیشتری صورت گیرد. مردم تهران به حل لیست و یا شخصی که مورد اعتماد آنها است را بدهند تا بتواند در سرنوشت شهر خود سهیم باشند.

انتهای پیام/
کد خبر: ۸۰۶۲
۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۵
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha