سردار
به گزارش خبرنگار سیاسی تهران‌پرس؛ سردار حسن حسن‌زاده، فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) تهران صبح امروز در گردهمایی فرمانده‌های بسیج ادارات و کارمندان سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ که در سازمان فرهنگ و ارتباطات برگزار شد، ضمن گرامیداشت روز دختر، در چهار محور جریان انقلابی و غیر انقلابی، اهمیت انتخابات ۱۴۰۰، انتخابات و مشارکت حداکثری و انتخاب مطلوب سخنرانی کرد.

جریان انقلابی و غیرانقلابی

وی با بیان اینکه یکی از سخنرانی‌های مقام معظم رهبری در خصوص جریان انقلابی و غیرانقلابی بود، افزود: سه جریان فکری انقلابی، غیر انقلابی و ضد انقلاب وجود دارد که جریان فکری ضدانقلابی (منافقین سلطنت طلب‌ها و...) به‌دنبال نبود انقلاب ما هستند.

سردار حسن‌زاده خاطرنشان کرد: در کشور ما دو جریان انقلابی و غیرانقلابی وجود دارد که از روز اول انقلاب این دو جریان فکری وجود دارد. جریان غیرانقلابی هیچ اعتقادی با مبارزه با استکبار  ندارد و منشا تمام مشکلات داخلی و خارج از ‌کشور این دو جریان فکری در کشور است.

تفاوت دیدگاه انقلابی و غیرانقلابی

فرمانده سپاه خاطرنشان کرد: جریان فکری انقلابی و غیرانقلابی به جمهوری اسلامی ایران، انقلاب، مردم، فرهنگ، مسائل اجتماعی، جریان نخبگانی، علم و دانش و... نگاه‌ و دیدگاه متفاوتی دارد.

سردار حسن‌زاده تاکید کرد: بسیجیان باید نسبت به دو جریان انقلابی  و غیرانقلابی اشراف کامل داشته باشند، امروز مناظرات، اختلافات و... بر سر این دو جریان است.

دیدگاه غیرانقلابی: انقلاب صرفا تغییر نظام کشور است

وی ادامه داد: در دیدگاه غیرانقلابی، انقلاب یک پدیده ای است که وقتی به وقوع می پیوندد، یک دگرگونی ژرف و عمیقی به وجود می‌آورد که یک نظام جدید را جایگزین نظام قبلی می‌کند. این جریان، انقلاب را یک اتفاق می‌داند.

سردار حسن‌زاده گفت: در جریان غیرانقلابی اصل نظام را قبول دارند اما با نظام جمهوری اسلامی پیش می روند و پیروان این جریان بیان می‌کنند که ما به انقلاب اسلامی و آرمان‌های آن ارجاع ندهید؛ در حالی که مقام معظم رهبری  می‌فرمایند: انقلاب ما برگرفته از مبعث است و تا ظهور ولیعصر(عج) ادامه خواهد داشت.

انقلاب اسلامی ایران، انقلابی زنده است

این فرمانده سپاه گفت: جریان انقلابی یک جریان پویا، زنده، باطرات، روبه رشد، پیش رونده است و به روز رسانی می شود. کارکرد انقلاب اسلامی بستر سازی برای ظهور امام زمان(عج) و راه اندازی تمدن اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه نظام جمهوری اسلامی همان انقلاب اسلامی است، گفت: پس از انتشار بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، فشار جریان استکبار علیه ایران افزایش یافت، زیرا این بیانیه چراغ راه انقلاب اسلامی است.

سردار حسن‌زاده بیان کرد: هر چه اصول اسلام است، اصول نظام انقلاب اسلامی نیز خواهد بود. مبارزه با استکبار و حمایت از مظلوم از جمله مصداق های آن است.

جوامع مدنی نیز برگرفته از مبانی اسلام هستند

این فرمانده سپاه گفت: جامعه مدنی برای ما نیست، بسیاری از مولفه های جامعه مدنی نیز برگرفته از انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به مردم گفت: در انتخابات سال جاری  شخص مهم نیست، بلکه جریان انقلاب و غیرانقلابی است. برخی افراد با کسب رای بالا باید کشور را در چهارچوب انقلاب اسلامی پیش ببرد . برخی از انقلاب ها پوسته ای دارند اما جریان انقلاب از بین می رود.

سردار حسن‌زاده اظهار کرد: اکنون مستکبرین در گفتگو با مسئولان کشور می گویند که شما دارای یک ملت جوان، اراده، با استعداد و... هستید، اما مشکل کوچکی دارد؛ این مشکل این است که با ادبیات انقلاب اسلامی صحبت می کنید اگر این ادبیات را کنار بگذارید توسعه شما پیشرفت می شود. در حالی که تمامی مولفه‌های مثبتی که در خصوص ایران گفته میشود به لطف انقلاب اسلامی است.

رهبران الهی بیشترین از ارزش را برای فهم مردم قائل هستند

وی گفت: کلیدواژه مقام معظم رهبری این است که "انقلاب موجود و حقیقت زنده است"، پس از شهادت حاج قاسم سلیمانی رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند که شهادت او زنده بودن انقلاب در کشور ما را به رخ همه‌ی دنیا کشید. عده‌ای می‌خواستند وانمود  کنند که انقلاب در ایران مرده و از بین رفته و تمام شده. البته عده‌ای هم سعی می‌کنند این اتفاق بیفتد. شهادت او نشان داد که انقلاب زنده است.

این فرمانده سپاه بیان کرد: رهبران الهی بیشترین از ارزش را برای فهم مردم قائل هستند، دو سخنرانی شهید مطهری و آقای پناهیان در خصوص فهم مردم است، این دو سخنرانی را توصیه می کنم. در جریان انقلابی فهم مردم بسیار مهم است ‌و در جریان غیر انقلابی گاها با مردم به تندی صحبت می شود.

اگر دولت انقلابی در ایران حاکم شود و طعم شیرین استقلال اقتصادی را به مردم بچشاند دیگر آمریکا جایگاهی ندارد

سردار حسن‌زاده تشریح کرد: امروز آمریکایی ها و دشمنان کشور ما به دنبال کاهش حضور مردم پای صندوق، ناامید کردن مردم هستند. ۴۵ روز پیش آمریکاییان اعلام کردند که باید از حضور یک دولت انقلابی در ایران جلوگیری کنیم زیرا اگر این دولت انقلابی، طعم شیرین استقلال اقتصادی را به مردم بچشاند دیگر ما هیچ جایگاهی در ایران نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: امروز آمریکا اعلام کرده است که ایران در عرصه پزشکی و دفاعی به خودکفایی رسیده است.  اگر ایران در عرصه اقتصادی نیز به خودکفایی برسد، دیگر آمریکا در ایران جایگاهی نخواهد داشت.

سردار حسن‌زاده گفت: مشارکت بالای مردم منجر به افزایش اقتدار و قدرت دفاعی کشور می شود. امروز بیش از ۹۰ درصد مردم سوریه در انتخابات شرکت می کنند زیرا با گوشت و پوست خود اثرات ناشی از پشتیبانی مردم از دولت را احساس کردند.

وی ادامه داد: امروز مردم گله مند هستند، بیکاری، ازدواج و مسکن و... مشکلاتی است که مردم با آن دست و پنجه نرم می کنند. اگر مشارکت ها افزایش پیدا کند، بدون شک تحریم ها شکسته می شود. اگر مشارکت مردم در انتخابات کم باشد، بازهم برجامی در پی دارد که ما مجبور می‌شویم به تعهدات خود انجام دهیم و طرف مقابل به تعهدات خود پایبند نیست.

سردار حسن زاده اظهار کرد: اگر به سوالات مردم پاسخ داده شود، مردم حضور حداکثری خواهند داشت. از بین سیزده دوره انتخابات ریاست جمهوری تنها سه دوره دارای رقابت تنگاتنگی بوده که اما در تمامی ادوار گذشته مشارکت مردمی بالا بوده است. رای گیری یک روز است اما اثر آن چند سال است، امسال رای گیری یک روز است اما اثر آن کل گام دوم انقلاب اسلامی خواهد بود.

وی با تاکید برا اینکه انتخابات امسال بسیار مهم است، گفت: آحاد مردم باید رای بدهند و دیگران را به شرکت در انتخابات توصیه کنند.

انتهای پیام/
کد خبر: ۷۸۵۰
۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha