۳۹۹۱aee7-deba-4adb-9dc0-4dbeb587e23c_PhotoA
به گزارش گروه اجتماعی تهران پرس,  علیرضا احمدی، رئیس شورای عالی استان‌ها در آغاز چهل و دومین اجلاس شورای عالی استان‌ها که به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی از طریق وبینار برگزار شد، گفت: با توجه به اینکه نزدیک انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا هستیم افرادی که نامزد ورود به شوراها شده‌اند درگیر فعالیت‌های تبلیغاتی و رقابت هستند.

وی ادامه داد: ما زمانی که با رای مردم وارد شوراها می‌شویم باید به مردم خدمت کنیم و این طور نباشد که خدای ناکرده در انجام وظیفه خود قصور کرده باشیم.

رئیس شورای عالی استان ها خاطرنشان کرد: ما در این مدت شاهد بودیم شهرهایی که شورای فعال داشتند و شهردار خوب انتخاب کرده بودند روز به روز پیشرفت می‌کردند و در نقطه مقابل شهرهایی که برخی از اعضای شورای آن در عملکرد خود کم کاری کرده بودند سرعت توسعه شهرها و روستاهای تحت مدیریت شان کُند بود.

احمدی اضافه کرد: با وجود همه این ها ما می‌بینیم که شوراهای شهر و روستا از چه جایگاهی برای توسعه شهرها و روستاها برخوردار هستند و برای مردم چقدر اهمیت دارند. مردم هر زمانی که اراده کنند، می‌توانند با منتخبان خود صحبت کنند و درخواست‌های خود را به گوش آنها برسانند.

رئیس شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه بسیاری از مشکلات شهرها و روستاها در همان شهر و روستا و به دست شوراها، شهرداران و دهیاران برطرف می‌شود گفت: بارها گفته‌ام بیشتر خدمات اجتماعی، فرهنگی، عمرانی و ... در شهرها از طریق شوراهای شهر و روستا و به دست شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به مردم عرضه می‌شود. بنابراین ما نمی‌توانیم نقش مدیریت شهری و روستایی را در توسعه کشور و حل مشکلات مردم نادیده بگیریم.

وی با بیان اینکه ما امروز ۳۷ هزار و ۸۰۰ دهیار و ۱۳۷۰ شهردار داریم که مدیران شهرها و روستاهای کشور هستند تصریح کرد: این مدیران شهرها و روستاها که اجزای تشکیل دهنده کشور هستند را اداره می‌کنند و نقش بسیاری در جلب رضایت مردم دارند.

رئیس شورای عالی استان ها گفت: بنابراین ما امروز باید به شوراهای شهر و روستا ببالیم که خدمات ارزنده‌ای داشته‌اند. هرچند تعداد اندکی از اعضای شورای شهر و روستا نیز دانسته یا نادانسته تخلفاتی انجام داده‌اند که البته آن هم زیاد است؛ اما نباید عملکرد این تعداد کم، کل شوراها و خدمات آنها را زیر سوال ببرد.

احمدی اظهار کرد: امروز شوراها بعد از پنج دوره توانسته‌اند به یک بلوغ برسند و خروجی این بلوغ باید طرح مدیریت یکپارچه شهری و روستایی باشد که به لطف خدا امروز در صحن مجلس قرار دارد.

رئیس شورای عالی استان‌ها تاکید کرد: با اجرای این طرح شوراهای شهر و روستا به معنای یک مجلس کوچک در شهرها و روستاها عمل می‌کنند و بسیاری از مشکلات حل می‌شود و شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به هویت واقعی خود که همان مدیر شهر و یا روستا بودن است دست پیدا می‌کنند.

وی بیان کرد: ما اگر در این پنج دوره از عمر شوراها هیچ کاری انجام نداده باشیم و تنها عملکرد ما تصویب و اجرای این طرح باشد خدمت بزرگی به مردم ایران کرده‌ایم.

احمدی با اشاره به انتخابات شوراهای اسلامی گفت: هر کسی که در انتخابات شوراها شرکت می‌کند یک ظرفیتی برای جذب مردم دارد. بنابراین لازم است نمایندگان شورای عالی استان‌ها و اعضای شوراهای سراسر کشور به عنوان معتمدین مردم و نخبگان شهری از تمام ظرفیت خود برای جلب نظر مردم در راستای شرکت در انتخابات و حضور در پای صندوق‌های رای استفاده کنند تا حضور گسترده مردم به اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی کمک کند.

انتهای پیام/

 
کد خبر: ۷۲۰۸
۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۰
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha