سید+مناف+هاشمی
به گزارش خبرنگار اجتماعی تهران پرس، سید مناف هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران صبح امروز در نشست خبری خود که در ساختمان شورای شهر تهران برگزار شد، ضمن ارائه گزارش چهارسال اخیر این معاونت اظهار کرد: افزایش مطبوعات حمل و نقل، توسعه حمل و نقل، افزایش ایمنی حمل و نقل از جمله اولویت های ما است.

وی ادامه داد: در راستای مطلوبیت حمل و نقل همگانی با تاکید بر مترو، توسعه کمی خطوط مترو شامل توسعه خطوط ایستگاه ها، ناوگان و قطار ملی، توسعه کیفی خطوط مترو شامل تکمیل دسترسی‌ها، تکمیل هواکشها، تکمیل پست های برق، تکمیل راههای دسترسی از طریق نصب پله برقی و آسانسور، خرید مستقیم اتوبوس از سوی شهرداری و بازسازی ناوگان عمومی و نوسازی ناوگان تاکسیرانی از جمله اقدامات و رویکردهای ما طی چهار سال گذشته بوده است.

از دولت گله نمی کنیم، انتظار کمک داریم!

هاشمی خاطر نشان کرد: از دولت گله نمی کنیم بلکه انتظار داریم، دولت ها در شرایط کرونا به شهرداری ها کمک کردند اما شهرداری تهران نتوانست هیچ کمکی از دولت دریافت کند.

وی ادامه داد: امسال بودجه شهرداری را به ۱۴ هزار میلیارد تومان افزایش داده ایم. همچنین سه هزار میلیارد تومان وام و تسهیلات از دولت خواهیم گرفت. اگر ۱۰ هزار میلیارد دولت به شهرداری پرداخت کند، همچنین شهرداری تهران ۱۰ هزار میلیارد به صورت سالانه هزینه کند، در این صورت، ۱۰ سال آینده حمل و نقل عمومی پایتخت به یک نقطه مطلوب خواهد رسید.

افزایش چشم‌گیر اعتبارات معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران بیان کرد: اعتبارات معاونت از سال ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۹، رشد نسبتا خوبی در سال ۱۳۹۶ اتفاق افتاده است. وضعیت در سال ۱۳۹۷ وضعیت خوب نبود. وضعیت اعتبارات در سال گذشته بهبود یافته و در سال ۱۴۰۰ اعتبارات معاونت به ۱۴ هزار و ۵۷۳ میلیارد تومان بودجه رسیده است.‌ اما اینکه چه میزان از این عدد تحقق پیدا می‌کند، مهم است. از این مبلغ کلی حدود ۵ هزار میلیارد تومان مربوط به تبصره‌ها و ردیف‌های اعتباری است و الباقی در بودجه دیده شده است.

مناف هاشمی گفت؛ از ابتدای دوره مدیریت شهری پنجم، حدود ۴۰ ورودی و ۳۲ ایستگاه مترو و ... افتتاح شده است. اهمیت افتتاح تعدادی از ورودی‌ها به نسبت یک ایستگاه مترو است. همچنین در ماه جاری و آینده ایستگاه‌های شهرک آزمایش، باقرخان، شهید رضایی و ایستگاه پروانه به افتتاح می‌رسد.

تمامی عوارض طرح ترافیک برای حمل و نقل هزینه نمی شود

معاون شهردار تهران اذعان کرد: هیچ گاه نگفتیم تمامی عوارض طرح ترافیک را به حوزه حمل و نقل و خرید اتوبوس اختصاص می‌دهیم ؛ طبق مصوبه شورای شهر تهران ۴۰ درصد این عوارض به نوسازی تاکسی، ۲۰ درصد کمک زیرساخت مترو و... هزینه می شود. در سال ۹۹، درآمد از طرح ترافیک ۶۰ در صد کاهش داشته است.

خرید اتوبوس های کار شده از سوی دولت مطرح شد

وی گفت: خرید اتوبوس های کار شده از سوی دولت مطرح شده بود که ما نیز مخالفتی نکردیم اما این کار نیز صورت نگرفته است، تلاش ما خرید از کارخانه های ساخت خودرو داخل است.

معاون شهردار خاطر نشان کرد: در حمل و نقل عمومی مباحث زیادی، جرم و جنایت زیادی صورت میگیرد که در همین راستا تفاهم نامه ای با قوه قضائیه نیزبه امضا رسیده است.

این خبر در حال به روز رسانی است....
کد خبر: ۷۱۲۳
۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۴
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha