۹۴۲۱۵۷
به گزارش تهران پرس، امیر قاسمی در خصوص ویژگی‌هایی که لیست‌های انتخاباتی شورای شهر باید داشته باشند، گفت: بهترین لیستی که می‌تواند برای شورای ششم بسته شود، لیستی است که مهمترین ویژگی‌ اعضای آن تخصص مدیریت شهری و تجربه حل مشکل در این حوزه را داشته باشند.

وی در مورد نقاط قوت و ضعف شورای پنجم افزود: من اعتقاد دارم شورای پنجم اصلاً عملکردی نداشته که بخواهد ضعیف و قوی باشد. شما یک زمانی یک عملکردی دارید، می‌گویید من بر اساس این عملکرد حالا نقاط ضعف یا قوت داشته‌ام. ما اصلاً عملکردی نمی‌بینیم که بخواهیم نسبت به قوت و ضعفش بحث کنیم.

این کارشناس برنامه ریزی شهری با بیان اینکه شورای ششم باید به مقوله فرهنگ شهرنشینی و اجتماعی اهمیت دهد، عنوان کرد: نامزدهای شوراهای شهر باید بدانند شهر تهران در موضوعات فرهنگی و هوشمندسازی شهر تهران خلأ داریم و با برای ارتقا این خلاها برنامه داشته باشند.

قاسمی با طرح این سؤال که آیا با توجه به حجم بودجه‌ای که برای کارهای فرهنگی تخصیص داده شد، مدیریت شهری عملکردی داشته یا نه؟ گفت: در این اوضاع باید فرهنگ واگذاری کار به مردم را ترویج کنیم، یعنی مردم خودشان باید وارد شوند و برای حل مشکلات کمک کنند.

وی با تاکید بر حضور مردم و شرکت‌های خصوصی به عنوان یکی از بال‌های حوزه مدیریت شهری افزود: حضور این دو نهاد در حوزه تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری و اجرا بسیار حائز اهمیت است و اگر می‌خواهیم حوزه فرهنگ را تقویت کنیم، بهترین نفراتی که می‌توانند به ما کمک کنند خود مردم هستند.

این کارشناس برنامه‌ریزی شهری در مورد سامانه شفافیت که مدیران شهرداری روی آن تاکید دارند تصریح کرد: مدیران شهری فعلی می‌گویند در سامانه شفافیت همه چیز به صورت شفاف در دسترس همگان است اما آن چیزهایی را که خودشان می‌خواهند در سامانه می‌گذارند.

قاسمی در مورد احداث مسیر پیاده‌روی که در شورای پنجم صورت گرفته است، گفت: در شهر تهرانی که حالت کوهپایه‌ است دوچرخه‌سواری چه معنایی می‌دهد؟ این اتفاق فقط در محدوده مرکزی‌ شهر تهران اتفاق افتاده است.

وی در مورد انتصابات جدید حناچی اظهار کرد: همه ما می‌دانیم جابه‌جایی در شرایط فعلی هیچ معنای کارکردی ندارد و بیشتر به دنبال برندسازی و ایجاد رزومه هستند که هر چند ماه به یکی حکم می‌دهند تا رزومه‌هایشان تکمیل شود و یا اینکه نیرو به جهت خط جریانی با افکارشان همسو نیست.

قاسمی در مورد صحبت‌های معاون شهردار در مورد این‌که در این دوره هیچ نیروی جدیدی استخدام نشده است، گفت: جذب نیرو در این دوره با عنوان «دستیاران» صورت گرفت و گروه‌های آنها از ۱۷، ۱۸ و ۱۹ است، یعنی کسی که در شهرداری سال‌ها کار کرده از نظر گروه و رتبه‌بندی از اینها پایین‌تر است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در این مقطع تنها کاری که می‌توان از مردم انتظار داشت این است که شتابزده عمل نکنند و به تجربه‌کاری و خدماتی که کاندیدا ارائه داده‌اند توجه کنند.

انتهای پیام/
کد خبر: ۷۱۰۸
۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۸
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha