Screenshot_۲۰۲۱۰۵۰۵-۰۹۱۲۴۴_Instagram
به گزارش گروه اجتماعی تهران پرس؛ هفته گذشته ۳ راس گورخر آفریقایی (۲ماده و یک نر) از هلند به ایران منتقل و ‌پس از چند روز نگهداری در گمرک، ۱۲ اردیبهشت به باغ وحش صفادشت تهران منتقل شدند. تنها یک روز بعد از انتقال گورخر نر تلف شد.

‌روز گذشته فیلمی از شیوه انتقال، برخورد غیرحرفه‌ای و خشن با این حیوانات در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که واکنش‌های زیادی را برانگیخته است.

توضیح باغ‌وحش صفادشت درباره مرگ گورخر آفریقایی

بررسی تیم دامپزشکی باغ‌‌وحش مشخص کرد که علت مرگ استرس بیش از حد و ایجاد عفونت داخلی حین انتقال و وقفه بدون دلیل در گمرک بازرگان‌ بوده است.

متاسفانه در بدو ورود به گمرک بازرگان افرادی برای گرفتن عکس از گورخرها به سمت ماشین حمل هجوم آوردند که موجب شد تا گورخرها رم کنند و از ماشین خارج شوند که پس از خروج متاسفانه در کانال آب محوطه داخل گمرک افتادند.

پس از استقرار گورخرها در گمرک، متاسفانه مسئولان آن‌ها را ترخیص نکردند و علی‌رغم اینکه اعلام شد که این‌ها موجودات زنده غیربومی هستند و تمهیدات بهداشتی و غذایی ویژه‌ای نیاز دارند اما ترتیب اثری داده نشد.

متاسفانه گورخر نر در مسیر انتقال به باغ‌وحش جان خود را از دست داد و لاشه آن تحویل باغ‌وحش شد. هم‌اکنون حال دو راس دیگر نیز مناسب نیست.

گمرک: ‏‬زمان انتقال گورخرها سالم بودند

معاون فنی گمرک ایران نیز اعلام کرد که برای ورود این سه راس گورخر، ثبت سفارش انجام نشده بود و امکان اظهار به گمرک جهت انجام تشریفات برای ترخیص را نداشت. با این حال طی هماهنگی‌های صورت گرفته مجوز خروج داده شده و هر سه گورخر در هنگام ترخیص سالم بوده‌اند.

آیا ادعاهای باغ وحش صحت دارد؟

در حالی که این اتفاق رخ داد که این نخستین بار نیست که حیوانات مختلفی از سراسر دنیا به ایران منتقل می شود و چنین بلایی سرشان می آورند!

گفتنی است پس از انتشار ویدیو و واکنش و اعتراض مردم در صحفه اینستاگرام این باغ وحش چندین استوری ضمن توهین به مردم مدعی شد که حیوان نر در ماشین‌حمل تلف شده بود و جنازه حیوان وارد باغ وحش شده است این در حالی است که در فیلم منتشر شده سه گورخر زنده هستند.

لازم است مسئولین ذیربط صحت ادعای این صاحبان باغ وحش را بررسی کرده و واقعیت موضوع را برای مردم روشن و شفاف سازی کنند.

انتهای پیام/
کد خبر: ۶۴۰۳
۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۵
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha