سردار افشار
سردار علیرضا افشار رئیس اندیشکده جنگ نرم دانشگاه عالی دفاعی ملی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی تهران پرس با تاکید بر لزوم مشارکت حداکثری مردم در انتخابات آتی، بیان کرد:  تا کنون شاخص حضور مردم ایران در انتخابات در بین کشورهای جهان درسطح بالایی قرار داشته و جزو ده کشور اول جهان بوده است. این خود توفیقی است که نشان می دهد ملت ایران تا چه میزان به نظام تعهد دارند. در حقیقت یک تایید کلی بر اصل نظام است.

انتخابات بهترین رفراندم است

سردار افشار در ادامه با اشاره به اظهارات برخی مبنی بر درخواست برگزاری رفراندم عنوان کرد: در پاسخ به افرادی که طرفدار رفراندم اند باید گفت انتخابات بهترین رفراندمی است که ما در هر دور برگزاری آن شاهد درصد بالایی از حضور مردم هستیم.

این استاد دانشگاه مطرح کرد: برخی آدرس اشتباه می دهند مبنی بر اینکه در عرصه انتخابات رقابتی را میان جریان ارزش مدار و افرادی که خیلی دلبسته نظام نیستند، ایجاد کنیم تا مشارکت حداکثری اتفاق بیفتد که این خط درستی نیست. اما در مقابل اگر بتوانیم مردم را به نتایج انتخابات امیدوار کنیم و مردم متوجه شوند که رایشان در سرنوشتشان تاثیرگذار است و منتهی به حل مشکلات معیشتی شان خواهد شد، مشارکت بهتری در انتخابات خواهند داشت. منتها درعرصه تبلیغاتی و اطلاع رسانی بایستی طوری عمل کنیم که مردم واقعا احساس کنند که رایشان مهم و تاثیر گذار است.

مردم حساب نظام را از رویکردهای مدیریتی مختلف جدا می دانند

رئیس اندیشکده جنگ نرم دانشگاه عالی دفاعی ملی در ادامه با بیان اینکه مشکلات معیشتی و اقتصادی امروز کشور قابل کتمان نیست، گفت: دشمنان نظام به بهانه وجود این مشکلات اقتصادی تلاش می کنند مردم را از حضور در انتخابات دلسرد کنند. اما مردم چون همیشه حساب انقلاب و نظام را از مدیریت و رویکردهای مدیریتی مختلف جدا می کنند و به اصل انقلاب پافشاری دارند.

سردار افشار در توضیح بیشتر تاکید کرد: مردم در این تردیدی ندارند که مشکل اصلی کشور مدیریت داخلی است و از آنجایی که کشور ما از همه امکانات چون منابع و ذخایر عظیم مادی و انسانی و اندیشمندان متخصص و با تجربه برای انجام امور برخوردار است فقط باید در انتخابات آتی بتوانیم دولتی را روی کار بیاوریم که هم مردم را باور کند و هم منابع داخلی را به خوبی مدیریت  کند.

نباید در انتخابات چارچوب های اخلاقی زیرپا گذاشته شود

این استاد دانشگاه در ادامه به ضرورت رعایت اخلاق انتخاباتی اشاره کرد و گفت: اجازه نداریم در انتخابات چارچوب های اخلاقی را زیرپا بگذاریم و برای رسیدن به قدرت، با هر وسیله ای اقدام به تخریب شخصیت افراد کنیم. شبیه آن بی اخلاقی هایی که در رقابت های انتخاباتی کشورهای غربی رخ می دهد.

سردار افشار با اشاره به چگونگی تدوین منشور اخلاقی انتخاباتی گفت: در سال ۸۷ که رئیس ستاد انتخابات کشور بودم، با نظر جمعی از اندیشمندان و صاحب نظران حوزه علمیه قم یک منشور اخلاقی انتخاباتی در ۱۴ اصل تهیه شد. براساس این منشور، اخلاق انتخاباتی باید توسط نامزدها، ستادهای انتخاباتی، مجریان انتخابات و حتی انتخاب کنندگان یعنی مردم رعایت شود.

انتهای پیام/الف
کد خبر: ۶۱۹۸
۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha