a464eb5d-0dc8-4cea-aae1-7e2829e1f69a
امیرحسن کاکایی، کارشناس صنعت خودرو در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادی تهران پرس با اشاره به اینکه قیمت گذاری خودرو در کشور باعث شده که عموم مردم توانایی خرید خودرو نداشته باشند، گفت: متاسفانه در طول دو سال گذشته شاهد بحران در قیمت گذاری خودرو در کشورمان هستیم به طوری که قیمت برخی خودرو سه برابر شده است و این یعنی کاهش قدرت خرید مردم برای خرید خودرو.

وی ادامه داد: باید طوری مدیریت کرد که تولید خودرو در کشور افزایش پیدا کند و برای این کار باید تولید مواد اولیه ساخت خودرو در کشور افزایش یابد مثل فولاد که همانطور که می دانیم قیمت آن با افزایش نرخ ارز افزایش داشته است که منطقی نیست.

چرا مواد اولیه تولید خودرو گران است؟

کارشناس صنعت خودرو اظهار داشت: فولاد در داخل کشورمان تولید می شود و مازاد در تولید داریم و توانایی صادر کردن آن به خارج از کشور هم وجود دارد اما با این حال با وجود دلالان شاهد هستیم که قیمت فولاد در کشورمان از بازار جهانی هم سبقت گرفته است و این در حالی است که برای تولید این فولاد، از یارانه و تسهیلات دولتی استفاده شده است و باید قیمت آن در داخل کشورمان پایین باشد اما عدم نظارت مسئولان باعث شده که قیمتش بالا باشد و همین امر باعث شده که بر قیمت نهایی خودرو هم اثرگذاری داشته باشد.

کاکایی تاکید کرد: تا زمانی که شرایط را برای افزایش تولید خودرو در کشور مهیا نکنیم و کاری نکنیم که دلالان در بازار خودرو جای نداشته باشند، بحران در بازار خودرو ادامه خواهد داشت.

وی اظهار داشت: خودرو یک کالای مصرفی است و نباید به آن نگاه سرمایه ای داشت اما شاهد هستیم که برخی دلالان با خرید خودرو احتکار آن، باعث کاهش عرضه خودرو در بازار می شوند و همین امر باعث افزایش قیمت خودرو می شود.

الگوی مدیریت جهادی باید به کمک صنعت خودرو بیاید

کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه الگوی مدیریت جهادی به شدت در صنعت خودرو هم حس می شود، گفت: در دوران دفاع مقدس تجهیزات نظامی زیادی برای مقابله با رژیم بعث عراق نداشتیم اما با همت و روحیه جهادی رزمندگان توانستیم در ۸ سال دفاع مقدس پیروز شویم و از سوی دیگر، امکانات نظامی کشورمان از دوران دفاع مقدس تا به امروز پیشرفت دو چندانی داشته است و برخی از این امکانات نظامی در جهان نظیر ندارد که همه این ها در شرایط تحریم و مدیریت جهادی در کشور رقم خورده است.

وی ادامه داد: همان نگاهی که باعث پیشرفته شدن تجهیزات نظامی کشور شد باید در صنعت تولید خودرو هم وجود داشته باشد و این نگاه فقط با روحیه جهادی و انقلابی میسر می شود و نباید گذاشت که برخی کج سلیقگی ها، بحران در بازار خودرو را بیش از پیش دو چندان کند.

انتهای پیام/
کد خبر: ۶۱۰۹
۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۹
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha