رسایی۱
حمید رسایی نماینده‌ی ادوار هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار تهران پرس، با اشاره به عدم فضاسازی مناسب شهری در ایام نیمه شعبان توسط شهردای تهران، گفت: متاسفانه رویکرد شهرداری تهران در این دوره نشان داده است که مدیریت شهری، نسبت به مناسبت های مذهبی و حتی مناسبت های ملی کم توجه و بی اهمیت است اما همین مدیریت درخصوص برخی مناسبت های سیاسی که همسو با یک جریان خاصی است مثل سالگرد رحلت یک شخصیت سیاسی، رویکرد دیگری اتخاذ می کند.

 

نماینده‌ی اسبق مجلس ادامه داد: از همین رو این رفتار مسولان شهری نشان از یک بیماری فکری در شهرداری تهران دارد.

 

وی در واکنش به اظهارات مسئولان شهرداری تهران درباره اینکه فضاسازی شهری در نیمه شعبان، مصداق دخالت و تصدی گری در کار مردم است، گفت: این اظهارات حکایت از آن دارد که شهرداری خود را نهاد مردمی نمی داند. درحالی که یک مجموعه دولتی نیست، بلکه یک مجموعه مردمی است که وظیفه آن نیز انجام امور شهری به نمایندگی از مردم است. البته مردم به صورت مشارکتی و خودجوش علاوه بر شهرداری اقداماتی را در راستای حفظ آیین‌های ملی و مذهبی انجام می دهند که در حال حاضر نیز شاهد آن هستیم.

 

رسایی در پایان اظهارات خود تاکید کرد: فعالیت هایی که مردم در شهر تهران در استقبال از مناسبت های ملی و مذهبی انجام می دهند، برطرف کننده مسئولیت شهرداری نیست. چرا که شهرداری وظیفه دارد در راستای ترویج مناسبت های ملی و مذهبی فعالیت کند.

 

**قابل ذکر است چند روز اخیر سید محی الدین فاضلیان، سرپرست اداره کل فرهنگی شهرداری تهران در یک نشست خبری در پاسخ به خبرنگار تهران پرس مبنی بر اینکه آیا راه اندازی کمپین برای نیمه شعبان کفایت میکند؟ بدون اشاره به وظیفه ذاتی و حاکمیتی شهرداری تهران در فضاسازی محیطی شهر اظهار کرده بود که《هر دخالت و تصدی گری در کار و سنتی که مبتنی بر حرکت مردم بوده است، آن را از بین خواهد برد!》

 

وی با اذعان به این موضوع که شهرداری برای نیمه شعبان برنامه جدی و مشخصی ندارد، گفته بود: 《برنامه های شهرداری در شب نیمه شعبان در دست اقدام است اما به علت این که قطعی نشده در این خصوص وعده‌ای نمیدهم، انشالله در روز نیمه شعبان جشن موسیقایی در تهران برگزار خواهیم کرد.》

 

انتهای پیام/الف
کد خبر: ۵۲۸۹
۰۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۷
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha