۳۴۹۶۳۴۲
به گزارش تهران پرس الهام یاوری روز چهارشنبه  اظهار داشت: دانش آموزان باید برای ثبت نام در آزمون ورودی مدارس سمپاد کد همگام خود را از مدیر مدرسه محل تحصیل خود دریافت کنند.

وی با بیان اینکه کد همگام مجوز ورود به سامانه ثبت نام آزمون ورودی مدارس سمپاد است، افزود: بخشنامه ثبت نام در این آزمون امروز توسط وزرات آموزش و پروش صادر شده است و شرایط دانش آموزانی هم که می توانند در این آزمون شرکت نمایند در سامانه آن ذکر شده است.

یاوری ادامه داد: زمان برگزاری آزمون ورودی مدارس سمپاد روزهای ۲۰ و ۲۱ خرداد ماه برگزار خواهد شد ولی با توجه به شیوع ویروس کرونا آموزش و پروش آمادگی تغییر تاریخ برگزاری این آزمون را براساس صلاحدید ستاد ملی کرونا دارد.

این مسئول با اشاره به اینکه آزمون ورودی به مدارس سمپاد در ۲ دوره پایان سال ششم و نهم از دانش آموزان گرفته می شود، خاطرنشان کرد: دانش آموزانی از پایه ششم می توانند در این آزمون شرکت نمایند که نمرات دروس توصیفی آنان بسیار خوب باشد و پایه نهم هام باید مدل بالای ۱۹ داشته باشند.

وی ادامه داد: هم اکنون ۲۰۰ هزار نفر دانش آموز در پایه هفتم و در حدود ۲۰۰ هزار نفر نیز در پایه دهم در این مدارس تحصیل می کنند که امسال نیز پیش بینی می شود به همین میزان دانش آموز وارد این مدارس شوند.

یاوری با بیان اینکه هم اکنون ۶۸۰ مدرسه سمپاد در سراسر کشور وجود دارد، یادآور شد: نحوه آموزش در این مدارس تفاوت چندانی با سایر مدارس دولتی ندارد فقط به دلیل کشش بالا و عطش یادگیری دانش آموزان این گونه مدارس گزینه های بیشتری در مقابل دانش آموزان قرار می گیرد.

رییس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان (سمپاد) در خصوص تعداد مدارس سمپاد استان تهران نیز، گفت: هم اکنون ۲۲ مدرسه سمپاد در شهرستان های استان تهران و ۳۳ مدرسه نیز در کلان شهر تهران به دانش آموزان خدمات ارائه می دهند.
کد خبر: ۴۸۳۹
۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۸
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha