unnamed
به گزارش تهران پرس آرش آقاجان احمدی در جمع خبرنگاران توضیح داد: امسال ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای تقویت واحدهای تولیدی تخصیص یافت که بخشی از آن پرداخت شده و بخشی دیگر در جریان است.

وی با بیان اینکه شهرک های صنعتی دماوند یک و ۲ و ناحیه صنعتی آئینه ورزان در حال حاضر در دماوند فعال است، افزود: ناحیه صنعتی آئینه ورزان از دهه هفتاد شروع به فعالیت کرده و در حال حاضر، این ناحیه صنعتی ۶۰واحد تولیدی فعال و نیمه فعال دارد که امیدواریم به زودی واحدهای آن با تمام ظرفیت فعالیت کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: شهرک صنعتی دماوندیک نیز مشکل معارض زمین دارد که با پیگیری شرکت شهرک های صنعتی استان، بخش عمده ای از این مشکل تاکنون مرتفع شده است.

آقاجان احمدی به شهرک صنعتی دماوند۲ به عنوان تنها شهرک پویا در منطقه اشاره و خاطرنشان کرد: در حال حاضر بالاترین پتانسیل جذب واحدهای صنعتی جدید، در این شهرک است که هر روز بر ظرفیت عمرانی و تولیدی آن افزوده شده و پیش بینی می شود در سال ۱۴۰۰ شاهد رشد رونق تولید در این شهرک خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود پنج هزار فرصت شغلی در شهرک های صنعتی شهرستان دماوند فراهم شده است، گفت: تولیدات دماوند منحصر به یک رسته نبوده و متنوع است که می توان به صنایع غذایی، دارویی، شیمیایی، فلزی و دیگر صنایع با رعایت کامل قوانین زیست محیطی اشاره کرد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در سال ۹۹ بیش از ۸۰ مورد جواز تاسیس واحد تولیدی صادر، تمدید و یا مجوز انتقال به شهرستان گرفته شده است، تصریح کرد: بیشتر این واحدها در حال فعالیت عمرانی هستند و همچنین هفت پروانه بهره برداری اعم از ایجادی، انتقالی و توسعه ای در سال ۹۹ صادر شد تا زمینه اشتغال ۴۰۰ نفر فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: تمامی واحدهای تولیدی صنعتی در دماوند قوانین محیط زیست را رعایت می کنند و از سوی دیگر اغلب محصولات تولیدی دماوند قابلیت صادرات دارند.

دماوند ۶۵ معدن فعال دارد

آقاجان احمدی همچنین با اشاره به اینکه شهرستان دماوند ۱۰۰معدن دارد که ۶۵ واحد آن فعال است، افزود: لازم است از این پتانسیل در راستای توسعه پایدار بهره برد اما مشکلاتی مانند مناسب نبودن راه های دسترسی به این معادن داریم که نیازمند حمایت و همراهی مسئولان است.

وی با بیان اینکه اگر برای فعالیت در حوزه معادن مانع تراشی کنیم لطمه شدیدی به حوزه اقتصاد و اشتغال زده می شود، تاکید کرد: گرچه معتقدیم معادن محیط زیست را تخریب می کند ولی باید دید آیا خارج از ضوابط فعالیت انجام می شود یا واحد متخلف است یا خیر؟

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: باید موانع فعالان حوزه معادن را برابر دستور رهبری برطرف کنیم و درآمد آن را جایگزین نفت کنیم؛ همان راهی که کشورهای دیگر رفتند و ما نیز باید به نُرم جهانی در زمینه استخراج از معادن نزدیک شویم.

آقاجان احمدی تصریح کرد: در اولویت قراردادن طرحهای عمرانی همچون راهسازی توسط تمامی دستگاههای اجرایی جهت توسعه معادن و صنایع معدنی جزو قوانین است و امیدواریم در این زمینه دستگاه ها فعالیت بیشتری داشته باشند.

بیش از ۱۰۰۰ اخطار پلمب به واحدهای صنفی درسال ۹۹

وی همچنین با اشاره به اقدامات این نهاد در حوزه واحدهای صنفی شهرستان، بیان داشت: بیش از یکهزار اخطار پلمب ماده ۲۷ و ۲۸ قانون نظام صنفی و رعایت پروتکل های بهداشتی در سال ۹۹ از طریق اتحادیه ها و نیروی انتظامی به واحدهای صنفی داده شده و حداقل ۱۸۰مورد پلمب انجام شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه بالغ بر ۶ هزار مورد بازرسی از واحدهای صنفی، صنعتی و معدنی انجام و ۶۱۰ پرونده تعزیراتی تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: ۵۰ میلیارد ریال ارزش پرونده های تعزیراتی تشکیل شده در شهرستان دماوند مربوط به عرضه خارج از شبکه، گرانفروشی، کم فروشی، تقلب و قاچاق است.

آقاجان احمدی با اشاره به اهمیت نظارت بر نانوایی ها چه از نظر رعایت پروتکلهای بهداشتی و چه تخلفات صنفی، گفت: این نهاد هر هفته ۲روز گشت مشترک باحضور فرمانداری، صمت، اتاق اصناف، بهداشت، اماکن و اتحادیه دارد و مواردی همچون عرضه آرد خارج از شبکه، کم فروشی و گرانفروشی را بررسی کرده و هر واحدی که دستورالعملهای بهداشتی را رعایت نکند، به تشخیص بهداشت پلمب می شود.

وی گفت: در حوزه تنظیم بازار هم توزیع اقلام اساسی برای رعایت پروتکل های بهداشتی در ۳۰۰ واحد توزیع کننده انجام می شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دماوند افزود: طرح تشدید بازرسی و مقابله با گرانفروشی در دماوند از ابتدای اسفند آغاز شده و تا پایان فروردین ماه نیز ادامه دارد اما افزایش تعداد واحدهای صنفی و محدود بودن نیروهای بازرسی، زیادشدن تخلفات و بازدارنده نبودن جریمه های تعزیراتی موجب شده تا همچنان تعدادی منفعت طلب و سودجو به تخلفات خود ادامه دهند.

این مقام مسئول به مردم توصیه کرد: در زمان خرید، فاکتور خرید ممهور از فروشگاه دریافت کنند که در صورت شکایت، امکان اثبات تخلف، جریمه و بازگشت زیان به خریدار مقدور باشد.

شهرستان دماوند در ۴۵کیلومتری شرق تهران قرار دارد.
کد خبر: ۴۷۱۳
۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۱
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha