استاندار تهران
به گزارش خبرنگار اجتماعی تهران پرس، انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران اظهار کرد: در طرح مردمی شهید حاج قاسم سلیمانی و یا همان طرح محل محور مبارزه با ویروس کرونا از تمامی ظرفیت‌ها برای مدیریت و کنترل این ویروس منحوس استفاده شده است تا شرایطی فراهم شود که ریشه این بیماری و ویروس به‌صورت علمی و کارشناسی برچیده شود.

وی ادامه داد: از تمامی متصدیان نظام سلامت در شبکه بهداشت و درمان فرماندهان و معاونین بهداشتی کشور دانشگاه علوم پزشکی سردار حسینی و سردار حسن‌زاده دکتر زالی که به همت این عزیزان توانستیم به نقطه امیدوارکننده امروز برسیم قدردان و سپاسگزار هستم.

تراکم جمعیت تهران ۲۰ برابر دیگر استان‌ها

استاندار تهران خاطرنشان کرد: تراکم جمعیت در استان تهران ۲۰ برابر دیگر استان‌های کشور است بدین معنا که به‌طور مثال در هر کیلومترمربع مازندران اگر ۵ نفر سکونت داشته باشند در تهران هزار نفر ساکن هستند.

ضعف شبکه نظام سلامت در تهران

وی با تأکید بر اینکه در استان تهران ضعف شبکه نظام سلامت وجود دارد، گفت: اینکه گفته می‌شود استان تهران برخوردار است درست نیست. مهم‌ترین شاخص سازمان جهانی بهداشت عرضه نظام سلامت در شهر است که تهران عقب‌مانده‌ترین استان کشور است. به‌طور مثال اگر در استان مازندران به ازای هر هزار نفر یک‌خانه بهداشت وجود دارد در استان تهران به ازای هر ۵ هزار نفر یک‌خانه بهداشت دایر است!

محسنی بندپی عنوان کرد: بازار تهران تراکم بالایی دارد و ۵۰ درصد از اقتصاد غیر صنعتی کشور در این بازار وجود دارد بدین معنا که نیمی از جمعیت کشور باید به این بازار رفت‌وآمد داشته باشند و دادوستد کنند از طرفی روزانه یک‌میلیون نفر از متروی تهران استفاده می‌کنند.

فراموشی ۱۵ ساله شبکه سلامت تهران

وی گفت: طرح شهید حاج قاسم سلیمانی به نقطه‌ضعف تهران تأکید کرد و شبکه نظام سلامت که ۱۵ سال به فراموشی سپرده‌شده بود را تقویت کرد هدف اصلی این طرح قطع انتقال ویروس است.

هدف اصلی طرح مردمی شهید حاج قاسم سلیمانی

استاندار تهران تصریح کرد: غربالگری و شناسایی فرد مبتلا به ویروس کرونا زمینه است و اصل این است که یک نفر بیمار چند نفر دیگر را مبتلا کرده است و آیا به‌درستی قرنطینه شده است یا خیر. به‌طور مثال اگر من بیمار هستند و ده نفر دیگر را بیمار کردم آن ۱۰ نفر شناسایی و در قرنطینه قرار گیرند.

افزایش روزانه ۲۰۰ الی ۴۰۰ فرد مبتلا به کووید۱۹ در کشور

وی با اشاره به تعداد آمار مبتلایان و افرادی که در اثر ویروس کرونا فوت کرده‌اند، گفت: روز یکشنبه هفته گذشته ۵ هزار و ۹۴۸ نفر، دوشنبه ۶هزار و ۳۰۱ بیمار و سه‌شنبه ۶هزار و ۶۸۰ بیمار جدید مبتلا ویروس کرونا شدند؛ این آمار نشان‌دهنده افزایش مبتلایان به ویروس کرونا است، روزانه بین ۲۰۰ الی ۴۰۰ نفر دیگر به تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در کشور اضافه می‌شود و ما اکنون باید نقاط ضعف و آسیب‌پذیر خود را شناسایی کنیم.

محسنی بندپی تشریح کرد: در تمامی کشورهای موفق در برابر ویروس کرونا، اهداف طرح شهید حاج قاسم سلیمانی را پیش بردند. شهید حاج قاسم سلیمانی در تمامی عرصه‌ها موفق بوده و آسایش و آرامشی که امروزه ما داریم به برکت خون این شهید بزرگوار است شهید حاج قاسم سلیمانی سنگرهای دفاع از کشور را هزاران کیلومتر جلوتر از مرزهای کشور قرار داده است.

وی با تأکید بر اینکه حفظ جان و هر فردی تکلیف شرعی و تخصصی ما است، گفت: بسیج و سپاه نیز برای مبارز با ویروس کرونا پا به عرصه گذاشته‌اند. بذر بسیج به برکت اندیشه‌های امام راحل کاشته شد و امروز بسیج به درخت تنومندی تبدیل‌شده است که از هر برگ آن به مردم خیروبرکت می‌رسد.

عدم تامین منابع مالی طرح شهید سلیمانی 

استاندار تهران با اشاره به اینکه منابع مالی طرح شهید حاج قاسم سلیمانی هنوز اختصاص پیدا نکرده است، گفت: برای هر یک از تیم‌های مراقبتی در این طرح ۸ الی ۱۰ نفر به کار گرفته می‌شود که این افراد خود را در معرض خطر قرار می‌دهند؛ باوجوداینکه این افراد برای خدا و به‌صورت جهادی کار می‌کنند اما باید منابع مالی برای انها اختصاص یابد.

عدم استقبال و آشنایی مردم با طرح محله محور 

محسنی بندپی با اشاره به‌وقت کم کادر درمان و اعضای هلال‌احمر برای حضور در طرح شهید قاسم سلیمانی گفت آن آمادگی که از طرف این عزیزان انتظار داشتیم را تا امروز شاهد آن نبودیم همچنین تمایل مردم برای شرکت در طرح مردمی شهید حاج قاسم سلیمانی کاهش‌یافته است؛ زیرا مردم از فواید این طرح آگاهی ندارند و باید اطلاع‌رسانی درستی صورت گیرد تا مردم خود داوطلب برای تست دادن در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی شوند.

سامانه ثبت اطلاعات مبتلایان ویروس کرونا هنوز راه اندازی نشده است

استاندار تهران در انتقاد از وزارت بهداشت و درمان بیان کرد: سامانه ثبت اطلاعات مبتلایان به ویروس کرونا هنوز پس از یک سال از طرف وزارت بهداشت و درمان راه‌اندازی نشده است و فردی که مبتلا شده به‌راحتی به محل کار خود می‌رود و در شهر رفت‌وآمد می‌کند و این امر یکی از معایب راه‌اندازی نشدن این سامانه است.

وی ادامه داد: نقاط ضعف و آسیب‌هایی که مطرح کردم مربوط به مسئولان کشور است که آن‌ها باید گامی برای رفع آن‌ها بردارند تا بسیجیان و انقلابی آن و کسانی که می‌خواهند کارهای جهادی انجام دهند تا بتوانند و ما این مسیر را برای آن‌ها تسهیل کنیم.

محسنی بندپی با تأکید بر اینکه نجات یک انسان بسیار ارزشمند است، گفت: طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در استان تهران توانست از مرگ سه هزار نفر به‌صورت روزانه جلوگیری کند این طرح توانسته روزانه ۳۰۰۰ نفر را از داغ نجات دهد و این عدد کمی نیست.

انتهای پیام/
کد خبر: ۳۹۵۷
۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۰
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha