۱۸۹۹۸۷
به گزارش خبرنگار اجتماعی تهران پرس؛ از ابتدای شیوع کرونا در کشور برخلافات گفته برخی از افراد، کودکان، نوجوانان و حتی نوزادان نیز کبتلا به این ویروس می شدند و  موارد بستری از میان کودکان و نوجوانان و حتی نوزادان هم وجود داشت. میزان ابتلا به این ویروس در کودکان زیر ۱۸ سال کمتر از بالغین و در حدود ۱.۷ درصد بوده است.

به طور کلی کودکان کمتر از بالغین علائم بیماری را نشان می‌دهند و عوارض شدید بیماری و نیاز به بستری در آنها کمتر است. همچنین میزان بستری کودکان در بخش مراقبت‌های ویژه بسیار کم و حدود نیم تا ۲ درصد است.


افزایش ابتلای کودکان و جوانان به کرونا در تهران

علیرضا زالی، رئیس ستاد مبازره با کرونای تهران خبر از رشد میزان بستری‌ها مبتلایان به ویروس کرونا در گروه سنی بین پنج تا ۱۷ سال در استان تهران خبر داد و گفت: «اگر چه قدر مطلق مرگ و میر در افراد زیر ۱۰ سال پایین است، اما حتی در گروه سنی صفر تا ۱۰ سال نیز شاهد افزایش مرگ و میر بوده ایم.»

با توجه به اینکه نوع جهش یافته ویروس کرونا بین ۵۰ تا ۷۰ درصد سرایت پذیری بیشتری نسبت به ویروس قبلی دارد و متاسفانه اکنون میزان شیوع ویروس کرونا به دلیل جهشی که در ویروس کووید۱۹ در کشور انگلیس اتفاق افتاده در بین کودکان افزایش یافته است.


خوشبختانه به گفته صاحب نظران در ویروس جهش یافته تنها میزان سرایت ویروس افزایش داشته است و میزان مرگ و میز افزایشی نداشته است.

انتهای پیام/

کد خبر: ۳۶۷۱
۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha