۸fe547b5-ab59-4613-abf6-0d93d8a63f02


علیرضا احمدی، رئیس شورای عالی استان‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تهران پرس؛ با تأکید بر لزوم تغییر قوانین انتخابات شوراهای شهر گفت: ما موافق صد درصد تغییر این قوانین هستیم و به جهت آنکه هرچه فیلتر ورودی نامزدها بهتر شود موضوع انتخابات شفاف‌تر خواهد بود.

وی با اشاره به دستگیری برخی از اعضای شوراهای شهر بیان کرد: اصلاح قانون انتخابات شوراها یکی از بازدارنده‌های اتفاقات اخیر است. افرادی که وارد شوراها می‌شوند باید امانت‌دار و متعهد باشند.

احمدی در ادامه گفت: این افراد باید بدانند که راه یافتن در شوراها به معنای کسب یک شغل جدید نیست؛ بلکه عضویت در شورا یک حرکت اجتماعی و افتخاری در جهت خدمت به مردم است. این موضوع در قانون اساسی نیز آمده است که شوراها شغل نیستند.

رئیس شورای عالی استان‌ها با تأکید بر اصلاح قوانین انتخابات شوراها خاطرنشان کرد: افراد پیش از ورود به شوراهای شهر و یا روستا باید پالایش شوند و  فرایندهای فنی تخصصی و... را طی کرده باشند. اکنون این موضوع در مجلس شورای اسلامی مطرح شده و در حال بررسی است.

احمدی ادامه داد: ما نیز به‌عنوان شورای عالی استان‌ها نظرات و پیشنهاد‌های خود را برای اصلاح قوانین شوراها به مجلس شورای اسلامی ارائه کرده‌ایم. امیدواریم با اصلاح قوانین دیگر شاهد تخلف هیچ‌یک از اعضای شوراهای شهر و روستا نباشیم.

انتهای پیام/
کد خبر: ۳۵۳۵
۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۰
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha