۱۵۷۷۱۰۱۵۸
«مهران تیشه‌گران» روز سه‌شنبه در گفت و گو با تهران پرس  افزود: مدتی پیش «سیدرضا صالحی‌امیری» رییس کمیته ملی المپیک با شناخت از کمبودها در ورزش ناشنوایان و با هدف افزایش انگیزه در میان  ورزشکاران ناشنوا  قول پرداخت مبلغی ماهانه به صورت کمک هزینه به ورزشکارانی که شانس کسب مدال در پارالمپیک ۲۰۲۱  توکیو دارند، را دادند که نخستین بخش این کمک هزینه مربوط به آذر ماه به حساب آنان واریز شد.

وی اظهار داشت: همچنین با همکاری رییس کمیته ملی المپیک و هیات اجرایی قرار بر این است که در مجمع  کمیته ملی المپیک که بهمن ماه برگزار می‌شود،  فدراسیون ناشنوایان به عضویت این کمیته در آید و امیدواریم که اعضای مجمع به این عضویت رای مثبت بدهند.

کار سخت بسکتبال ناشنوایان برای کسب سهمیه پارالمپیک 

تیشه‌گران همچنین در خصوص اردوی آماده‌سازی تیم‌های ناشنوایان مختلف برای حضور در پارالمپیک گفت: اردوی تیم‌های ملی بسکتبال و فوتبال ناشنوایان برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه و انتخابی المپیک هفته گذشته برگزار شد و فدراسیون همه تلاش خود را برای برگزاری با کیفیت اردوها انجام داد.

وی ادامه داد: کسب سهمیه پارالمپیک برای فوتبال ناشنوایان کار سختی نیست زیرا ما همیشه در آسیا اول بودیم اما امیدوارم بسکتبال هم بتواند سهمیه کسب کند اما این کار برای بسکتبال ناشنوایان بسیار سخت خواهد بود.

رییس فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان خاطر نشان کرد: از سوی دیگر شانس فوتبال برای کسب سهمیه به‌دلیل انتخاب چهار تیم در مسابقات آسیا  و اقیانوسیه برای حضور در پارالمپیک به مراتب بیشتر است و این در حالی است که در رشته بسکتبال  فقط ۲ تیم برای حضور در پارالمپیک انتخاب می‌شوند که این امر کار را  برای تیم بسکتبال ناشنوایان سخت‌تر خواهد کرد.

وی گفت: در حالی که فوتبال ناشنوایان تیمی باتجربه و قوی در سطح آسیا و جهان محسوب می‌شود اما تیم بسکتبال ناشنوایان تیمی تقریبا مبتدی است که تنها تجربه مسابقات برون‌مرزی آن حضور در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۵ چین‌تایپه است.

تیشه گران در خصوص کسب سهمیه پارالمپیک در بسکتبال ناشنوایان اظهار امیدواری کرد و یادآور شد: در سال ۲۰۱۵ تیم ناقص راهی بازی‌های آسیایی چین‌تایپه شد، چرا که قالب اعضای تیم بسکتبالیست نبودند؛  اما کار باید از جایی شروع می‌شد و همین تیم توانست نتایج قابل قبول کسب کند و اگر چه عالی نبود اما از پَسِ برخی تیم‌های خوب در آن مسابقات برآمد.

وی افزود: بنابراین حالا که فرصتی برای تمرین و آماده‌سازی تیم داریم،  شانس خوبی برای کسب سهمیه پارالمپیک خواهیم داشت اما به طور قطع کار ساده‌ای نخواهد بود و بسکتبالیست‌ها برای کسب سهمیه باید بجنگند.

تیشه گران همچنین به آغاز اردوی تیم‌های کاراته، تکواندو و جودو  اشاره کرد و گفت: تلاش ما این است که تا اواخر بهمن ماه مسابقات قهرمانی کشور در رشته‌های کاراته و تکواندو برگزار شود. البته در حال حاضر کاراته‌کاها و تکواندوکاران ناشنوا در مسابقات لیگ افراد عادی شرکت می‌کنند و به طور قطع نفرات برتر آنان  توسط کمیته و کادر فنی شناسایی و به اردوی آماده‌سازی دعوت خواهند شد.

وی ادامه داد: کشتی اصلی‌ترین رشته ناشنوایان است، اما هنوز انجمن کشتی برنامه‌ای به ما نداده ولی ولی باید تمرینات این رشته نیز به زودی با رعایت تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی آغاز شود زیرا خرداد ماه سال آینده  مسابقات جهانی جوانان و بزرگسالان کشتی به میزبانی ترکیه برگزار میشود و باید آمادگی کافی داشته باشیم تا در صورت برگزاری این رقابت‌ها، بتوانیم با آمادگی بالا شرکت کنیم.

المپیک ناشنوایان دسامبر ۲۰۲۱ (آذرماه ۱۴۰۰) به میزبانی کشور برزیل برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۲۵۵
۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha