۶۱۳۰۷۲_۶۳۴
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی تهران پرس؛ مراسم گرامی‌داشت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی عصر امروز به همت کمیته امداد در ساختمان این کمیته برگزار شد.

در بخشی از این گرامیداشت، سردار محمد حجازی، جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: این مراسم که به دلیل رعایت پرتکل‌های بهداشتی با تعداد نفرات محدودی برگزار شد. به شرکت کنندگان این مراسم به‌صورت حضوری و مجازی خیر مقدم عرض می‌کنم.

وی ضمن درود به همه شهدا به ویژه شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همراهان ایشان افزود: ارتحال عالم ربانی، حضرت آیت الله مصباح یزدی را تسلیت می‌گویم.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه خاطرنشان کرد: در جلسات این روزها از ابعاد شخصیاتی از جمله مردم داری، تدبیر، تدین و... حاج قاسم سلیمانی گفته می‌شود‌.

سردار حجازی با بیان این پرسش که منطق کاری حاج قاسم سلیمانی چه بود، برای چه فرمانده نیروی قدس سپاه بود که در حقیقت راهبری جبهه مقاومت را برعهده داشته است، عنوان کرد: این شهید در انجام کار خود منطق قوی داشت.

وی ادامه داد: شهید حاج قاسم سلیمانی پیاده کنند فرمان‌های رهبر مقام معظم رهبری بود. نظام اسلامی ما حمایت مستضعفین و مظلومین را برعهده گرفته است و این امر بر همه مسلمین واجب است و در قانون اساسی درج شده است.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه تصریح کرد: اگر کسی بگوید به دیگران کاری نداشته باشیم و معترضان دیگران نباشیم؛ این مثل این است که شعار پیامبر (ص) که لا اله الا الله بود را در الله مخفف کنیم!

چگونه می‌توان خنجر دشمن را بر گلوی کسی دید و راحت از کنار آن گذشت؟

سردار حجازی گفت: علت وجود کمیته امداد نیز یاری به هموطنان است. چگونه می‌توان خنجر دشمن را بر گلوی کسی دید و راحت از کنار آن گذشت؟

وی با اشاره به منافع ملی کشور تصریح کرد: امروزه دنیا یک دنیای یکپارچه است و نمی‌توان دور کشور دیوار کشید. اگر در غرب یا شرق طوفانی رخ دهد در گام بعدی به کشور ما می‌رسد. پدیده‌ای به نام داعش در کشورهای همسایه ما ایجاد شد که نمی‌توانستیم نسبت به آن بی‌تفاوت باشیم.

کم هزینه‌ترین دفاع، دفاع در بیرون از مرزها است

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: یکی از داعشیان در سخنرانی خود می گفت که ما درصدد احیای حکومت اموی هستیم و می خواهیم تا نجف و تهران برویم. صهوینیست و آمریکا نیز همین نیت را دارند اما آنها این موضوع را در تریبون های رسمی اعلام نمی کنند.

رزمندگان جنگ تحمیلی با مژه‌های خود دشمنان را از کشور جارو زدند

وی گفت: آسان ترین و کم هزینه‌ترین نوع دفاع، دفاع در بیرون از مرزها است. اگر داعش به مرزهای ایران می‌رسید، ده‌ها برابر شهید و هزینه برای رفع آن ها به کشور تحمیل می‌شد. رزمندگان دفاع مقدس با مژه‌های چشم خود دشمنان را از این سرزمین جارو زدند و بیرون کردند.

سردار حجازی گفت: سوریه یک کشور آبادی بود و نظام سوریه به نقاط دورافتاده خدمت رسانی کرده بود. در همه روستا ها خانه بهداشت و مدرسه مازاد داشت که با وجود داعش خرابه شد و چندین سال عقب افتاد. اگر داعش به ایران میرسید نه تنها شهید می دادیم بلکه کشور دچار عقب افتادگی می‌شد.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه تاکید کرد: با کمترین هزینه بلای داعش دفع شد. به گفته نظامیان بهترین دفاع هجوم است. اما نیروهای مقاومت دفاعیه بود. ما شروع کننده هیچ جنگی نیستیم اما اگر دشمن دست به اقدامی زند تنها کار دفاعی نخواهیم کرد.

گاوهای شیرده باید نوکر باشند

وی با بیان این پرسش که این امور هزینه برای کشور ندارد، گفت: چه کاری هست که هزینه نداشته باشد! به گفته رهبری هزینه مقاومت کمتر از هزینه تسلیم است. آنان که خود را تسلیم کردند به گاو شیر ده تبدیل شدند و آن‌ها باید نوکر باشند.

ننگ بر کسانی که سازش می‌کنند

سردار حجازی تصریح کرد: امارات و بحرین و... کشورهایی که سازش کردند، می دانند عادی سازی روابط هزینه های سنگینی پرداختند زیر نوکر هستند. هر کس راه سازش را پیش بگیرد باید نوکر باشد.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه با اشاره به ۲۰۳۰ گفت: کدام آزادگی و استقلالی باقی می ماند زمانی که باید مثل رژیم صهیونیستی فکر کنند، زندگی کنند. ننگ بر کسانی که سازش کردند.

وی در ادامه اظهار کرد: در بیانیه عربستان صعودی علیه یمن،  نام برخی از کشورها درج شده بود که آن کشورها گفتند که روحمان خبر نداشت که نام ما در این بیانیه ثبت و اعلام شده است. هر کشوری که راه سازش و تسلیم را پیش گرفت باید تا پایان راه ادامه دهد و حتی در جنایات آن‌ها نیز باید همراه شود.

سردار حجازی گفت: ملت ایران در طی این سال‌ها بارها به انقلاب اسلامی رای دادند‌. آخرین بار آن، رفراندوم دی ماه سال گذشته بود. تشیع سردار سلیمانی در سراسر کشور رفراندوم بود. پیکر این شهید تنها در چند شهر تشیع شد اما هزمان در سراسر کشور مردم تجمع کردند. این تجمع پیمان با مسیر حاج قاسم سلیمانی بود که باید دست این مردم را بوسید.

وی ضمن تجلیل از مقام شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی خطاب به این شهید بزرگوار گفت: راه تو ادامه دازد و پرچمی که تو برافراشتی زمین نخواهد ماند. با همراهی مردم و هدایت مقام معظم رهبری این مسیر ادامه دارد.

انتهای پیام/
کد خبر: ۳۲۳۱
۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۷
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha